top of page

Top posodobitve Instagrama - OKTOBER 2019

Updated: Nov 14, 2020



Prejšnje mesece nismo zabeležili veliko novih posodobitev, se je pa zato Instagram v oktobru več kot oddolžil za nazaj. Dobili smo namreč več pomembnih novosti in kar nekaj zanimivih napovedi za prihajajoče mesece. Med glavne posodobitve lahko definitivno štejemo dodatno aplikacijo "Threads", po mesecih testiranja pa sta tukaj tudi prenovljen meni story kamere in funkcija "Restrict". Mesec je močno zaznomovala tudi ukinitev "Following taba".


Če vas vse te posodobitve ne navdušijo, pa vam lahko povemo, da boste morda kmalu s pomočjo "Augmented "Reality" preizkušali izdelke vaših najljubših znamk kar v sami aplikaciji. Ste pripravljeni izvedeti več? Preberite si v spodnjem članku.



POSODOBITVE


THREADS


Instagram je lani novembra predstavil opcijo "Close Friends" in s tem uporabnikom omogočil ustvarjanje ločene liste prijateljev, s katerimi lahko delimo storyje, ki so vidni le njim. Sedaj je naredil še korak naprej in uporabnikom ponudil ločeno aplikacijo imenovano Threads from Instagram, ki je namenjena hitremu pošiljanju slik/videov in sporočil zgolj z vašimi najbližjimi prijatelji, torej s tistimi, ki jih imate dodane med "Close Friends".


Kako lahko uporabljam aplikacijo Threads?


- Delite slike in videe:


Ideja "Camera first" je bila definitivno ključnega pomena pri ustvarjanju aplikacije Threads. V prvem oknu se vam namreč odpre kamera, s katero lahko hitro in enostavno pošljete vsebino vašim prijateljem. Podobno kot pri Snapchatu, kar pa ni nič presenetljivega, saj smo že vajeni, da si aplikacije med seboj rade "sposojajo" uspešne funkcije ena druge.


Naredite si bližnjice in vsebino direktno ustvarite za posameznika ali skupino. Določite jih lahko pri prvi prijavi v aplikacijo ali nastavite kasneje pod "Settings" - "Customise Camera".



Tudi tu lahko določite kako bo prejemnik videl vašo vsebino - "View once", "Replay" ali "Keep in Chat".



- Pošiljajte sporočila:


Če iz začetne kamere podrsate navzdol se vam odpre "Inbox", kjer se nahajajo zasebna sporočila oz. nekoliko prilagojen DM. Sporočila so bolj pregledna in hitreje dostopna kot v sami aplikaciji Instagram. Kar pa je najpomembnejše, da so tu zbrani samo vaši najbližji.



Sporočila se vam bodo prikazovala tako v Threads aplikaciji, kot tudi na Instagramu, kje pa boste nanje odgovarjali se odločite sami.


- Nastavite status:


Kot največjo novost v aplikaciji Threads lahko izpostavimo možnost nastavitve statusa, ki se bo pokazal vašim bližnjim prijateljem. Izbirate lahko med ponujenimi 👍 (free), 🚫 (busy), 📚 (studying) ..., kreirate svoje npr. 😈 (getting into trouble) ali vključite možnost "Auto Status", ki bo določen avtomatsko, glede na vaše gibanje, lokacijo in tudi baterijo vašega telefona. Če imate npr. malo baterije, bodo vaši prijatelji tako vedeli, zakaj jim kar naenkrat ne odpisujete več.



Status je namenjen temu, da sporočite kaj delate in ne kje ste. Morda bo nekoga spodbudil, da vam piše za druženje ob kavi ("Free" ali "Bored"), ali pa se odloči, da vas pusti na miru ("Busy" ali "Studying"). V kolikor vaše aktivnosti ne želite deliti, ga enostavno izključite.


- Upravljajte s seznamom "Close friends":


Tudi znotraj aplikacije dodajajte ali odstranjujte prijatelje na seznamu oz. ustvarjajte skupine.



- Izbirajte med 5 temami:


Spremenite barve aplikacije glede na vaše želje (npr. Midnight za isti učinek kot ga ima "Dark mode"). Temo lahko nastavite ob prijavi v aplikacijo ali pa v "Settings" - "Themes".




STORY MENI


Marca letos se je začelo govoriti, da Instagram prenavlja dizajn story menija. Po mesecih testiranja smo v oktobru končno dobili nov izgled. Največja sprememba je način "Create", ki prinaša nove zabavne funkcije za deljenje vsebine z vašimi sledilci.



Kaj je novega?


Spremembe v dizajnu:


Prestavljen je gumb za vključitev bliskavice in obrnitev kamere v selfie načinu, do AR filtrov po novem dostopamo s skrolanjem v desno (Instagram filtri) ali levo (shranjeni filtri drugih uporabnikov).


Nov način "Create":


- "Type mode": imeli smo ga tudi v prejšnji verziji, vendar je sedaj združen v novem načinu "Create". Gre za bližnjico, ki nam omogoča hitro ustvarjanje storyja samo z besedilom.


- "Templates": ponuja poljubne šablone kot so "Quote of the day", "What am I listening to", "Top Three Accounts To Follow" ... Vržite kocko in Instagram bo izbral namesto vas, vse kar morate naredite je izpolniti story s svojimi odgovori in objaviti.



- GIF: omogoča dodajanje GIF-a kot ozadje storyja.



- "On this day": Instagram vam predlaga, da ponovno delite vsebino, ki ste jo objavili na isti dan, leto ali več nazaj.



Opcija #tb je sicer možna že vse od začetka tega leta, ker pa je malo bolj skrita je mnogi morda sploh niste opazili. Najdete jo tudi pod Profile - *** - Archive - Memories - On This Day - Share. Vsekakor uporabni funkciji za tiste dni, ko vam zmanjka vsebine za na story.



- Nalepke: še hitreje ustvarite nalepke "Poll", "Countdown", "Quiz" in "Questions" ter s klikom na kocko uporabite zabavne ideje Instagrama.



"Create mode" ponuja nove možnosti ustvarjanja z dodanimi predlogi, ki vam lahko pomagajo kreirati vsebino, če potrebujete inspiracijo za objavljanje storyjev. Kljub temu, da je Instagram bolj osredotočen na "visual", pa želi spodbuditi tudi k uporabi bolj tekstovnih objav.



LOČEVANJE SPOROČIL V DM-u


Sedaj lahko sporočila ločite na "Primary" in "General". Bistvena razlika je v tem, da za tiste, ki jih boste pospravili v mapico "General" ne boste prejemali obvestil.




"RESTRICT"


Kot je izjavil Adam Mosseri, direktor Instagrama, je njihov cilj ustvariti okolje, kjer se bodo lahko posamezniki počutili varno in izražali svoje mnenje, brez strahu pred kritiko, negativizmom in ustrahovanjem. V skladu s tem je tudi nova posodobitev, ki smo jo napovedali v updateu junij in julij - "Restrict". Ta bo, podobno kot "Remove", "Report", "Block" in "Mute" omejevala nezaželene dejavnosti uporabnikov.



Ker uporabniki neradi blokirajo ali prijavljajo posameznike, ki se poslužujejo spletnega nasilja, je sedaj tukaj bolj diskretna opcija. Uporabite jo lahko na dva načina:


1. "Restrict" uporabnika


- omejite osebo ne da bi ona to vedela. Vsi njeni komentarji bodo vidni samo vam ter njej in o njih ne boste obveščeni.


- Sporočila, ki vam jih pošlje v DM, se bodo avtomatsko prestavila pod "Request messages". Za njih ne boste prejeli obvestil in oseba ne bo videla kdaj in če jih preberete. V kolikor se kasneje odločite, da jo boste odstranili iz "Restrict" seznama, bodo njena nova sporočila od zdaj naprej šla direktno v DM.


- Oseba ne bo videla kdaj ste aktivni na Instagramu (če imate to funkcijo vključeno).


Posameznika omejite pod "Settings" - "Privacy" - "Restricted accounts" ali direktno na profilu s klikom na *...* "Restrict".



2. "Restrict" komentarja

Omejite lahko tudi vidljivost samo določenega komentarja. Vedno ga lahko odobrite nazaj, da bo viden vsem.



V skladu z bojem proti spletnemu verbalnemu nasilju, sta prišli tudi 2 novi story nalepki, ki spodbujata, da mladi izrazijo svoje mnenje, ustvarjajo brez strahu in širijo pozitivnost.


OMEJITEV DODATNIH APLIKACIJ


V zadnjih letih so se uporabniki Instagrama začeli posluževati "Third-Party Apps", samostojnih, dodatnih aplikacij, ki jih uporabljamo ob Instagramu za Instagram. To so npr. Preview, Iconosquare, Canva, Planoly, Followers +, boti in drugo. Ko se odločite, da jih boste naložili na telefon in se registrirate, ob tem pa podate vaše uporabniško ime in geslo, jih avtorizirate, da upravljajo z nekaterimi vašimi podatki. V trenutku, ko to odobrimo, se mnogi ne zavedamo katere informacije točno delimo in kako jih bodo platforme resnično uporabile. Instagram nas želi zaščititi in zato nad njimi po novem uvaja boljši nadzor.


Kako jim omejimo dostop?

Če ste kadarkoli katerikoli aplikaciji omogočili uporabo vaših podatkov, jo najdete na seznamu "Active". Dostop ji lahko omejite pod "Settings" - "Security" - "Apps and Websites" - "Active" - "Remove".



Instagram dela tudi na novi posodobitvi, ki bo ponudila več možnosti pri bodočih avtorizacijah. Tako bomo lahko bolj nazorno videli, do katerih podatkov želi aplikacija, ki jo povezujemo, dostopati.



IGTV SERIJE


Instagram je v oktobru na IGTV dodal novo funkcijo, in sicer možnost ustvarjanja serij. Svoje videe lahko sedaj ločite po temah oz. kreirate t.i. "IGTV Series", kamor redno nalagate nove epizode. Te se vam shranijo v poseben zavihek, poleg tega pa videi, ki so del serije, dobijo posebno oznako, da jih lažje ločite od ostalih vsebin.



Kako ustvariti IGTV serijo?


Iz galerije izberite video in ga naložite, izberite "Add to Series", ustvarite ime serije in opis ter objavite prvo epizodo.



Če imate že objavljen video, ki ga želite dodati v obstoječo IGTV serijo, izberite "Edit" in "Add to Series".



Opozorite vaše sledilce, naj si nastavijo možnost obvestila, da bodo na tekočem, ko objavite novo epizodo. To lahko naredijo s klikom na naslov serije (ali oznako) oz. s "Turn on IGTV Notifications", ki se pojavi v spodnjem desnem kotu.


*Opomba: funkcije pri nas še nismo zasledili.



Ustvarjanje različnih IGTV serij, je odličen način, da pokažete svojim sledilcem kakšne vsebine lahko v bodoče pričakujejo na vašem profilu. Če jim bodo vaše serije všeč, bodo hitreje pritisnili na gumb "Follow" in v pričakovanju počakali na naslednjo epizodo.



"STORIES ABOUT YOU"


Do storyjev na katerih ste označeni lahko po novem hitro dostopate na "Activity" strani (pod "Stories About You" - "Mentions"). Nad njimi imate tako večji pregled za še lažje deljenje s svojimi sledilci. Do sedaj smo bili o tem, da nas je nekdo označil na svoj story, obveščeni zgolj preko DM sporočila ("Mentioned you in their story").



*Opomba: Storyje, na katerih ste označeni, ne boste mogli deliti če ima oseba "Private" profil in ji ne sledite nazaj, če oseba nima vključenega dovoljenja za deljenje ali v kolikor ste bili označeni na "Close Friends" storyju.



GOVORI SE


"AUGMENTED REALITY"

S pojmom "Augmented Reality" smo se že srečali pri AR filtrih, ki jih lahko od avgusta letos, ustvarjate in delite s svojimi sledilci. Gre za vrsto virtualne realnosti, samo da v primeru "AR", del virtualne kombinirate s pravo. Ker se Instagram zaveda, kako pomembna je ta tehnologija za marketing in oglaševanje, jo želijo po novem vključiti tudi v nakupovanje znotraj aplikacije. Nova funkcija, bi uporabnikom omogočila, da določen produkt preizkusijo s klikom na "Try it".


Boljša uporabniška izkušnja bi posameznike tako hitreje prepričala v nakup, saj bi videli ali jim nek izdelek pristaja ali ne, brez da bi za to potrebovali obiskati fizično trgovino. Novost bi pomenila veliko spremembo za znamke in še povečala potencial za prodajo preko platforme.


Funkcija je trenutno v testiranju za izbrana podjetja, kdaj bo dostopna širši javnosti žal še ni znano.



"LAUNCH STICKER"


Instagram testira možnost nastavitve opozorila za izid prihajajočega produkta vaše najljubše znamke. Dobili naj bi novo nalepko, s katero bodo podjetja uporabnikom omogočila predogled in dostop do informacij o produktih, ki zaenkrat še niso na voljo za prodajo, hkrati pa jim povedala kdaj bodo lansirani.




"DM FOR DESKTOP"


Instagram končno pripravlja možnost dostopa do zasebnih sporočil DM preko računalnika. Na levi strani bi bil seznam uporabnikov in sporočil, na desni pa pogovor v katerem trenutno sodelujete. Dizajn in uporabnost močno spominjata na Facebook Messanger aplikacijo. Posodobitev je trenutno še v testiranju, ko izvemo več pa vas obvestimo.




"GIF STORY REPLIES"


Podobno kot že omogočajo nekatere druge aplikacije (npr. Twitter), sedaj tudi Instagram testira možnost odgovarjanja na storyje z GIF-i. Funkcija bo dostopna s klikom na GIF ikono (na desni strani okenca z besedilom), kjer se vam odpre meni z možnostjo iskanja. Posodobitev so napovedovali v oktobru, vendar je v času nastajanja članka že na voljo :)




STORY ZA SKUPINO


Nova opcija "Group Stories" bi omogočila možnost pošiljanja storyjev direktno v želeno skupino, ki bi si jo prednastavili. Tako bi poleg bližnjice za deljenje na vaš story ali z listo bližnjih prijateljev dobili še eno opcijo.




"INVITE STICKER"


Mogoče se nam obeta še ena nova nalepka, in sicer "Invite". Njen namen bo vaše sledilce obvestiti o prihajajočem dogodku, ki ga organizirate. Vsebovala bo ime dogodka, datum in kraj, uporabniki pa bodo lahko potrdili udeležbo ali zanj zgolj izkazali zanimanje.



Podjetja, influencerji in posamezniki bodo lahko z nalepko naznanili dogodke in pri tem npr. uporabili "Close Friends" listo ter jim tako ponudili ekskluzivna vabila. Odlična priložnost tudi za promocijo online dogodkov, kot so webinarji, "Live Q&A" ...



FILTRIRANJE OBVESTIL


Še ena od možnih novih posodobitev naj bi nam olajšala brskanje po obvestilih. Te naj bi namreč lahko začeli filtrirali po specifičnih kategorijah. Za več informacij o tem kako točno bo filter deloval, bomo morali še počakati.




"SHARED SECTION"


Nova opcija bo na enem mestu prinesla zbrane vse slike, videe in objave, ki ste jih z določeno osebo v pogovoru delili v preteklosti. Tako bomo vse deljene vsebine, brez zamudnega iskanja, imeli sedaj na dosegu roke.




ZAZNAMOVALO JE


UKINITEV "FOLLOWING TAB-a"


V oktobru nas je Instagram šokiral z odločitvijo, ko so nepričakovano ukinili "Following Tab", poznan tudi pod imenom "Stalking/Creepy tool". Na zavihku smo lahko spremljali kaj so všečkali uporabniki, ki jim sledimo. Glavna razloga za izbris naj bi bila v tem, da ga je uporabljalo (pre)majhno število ljudi in da bi le-ti nove vsebine raje začeli iskati na "Explore" strani.


Kljub temu, da veliko ljudi sploh ni vedelo, da obstaja, pa so ga tisti, ki so ga uporabljali, znali obrniti sebi v prid, npr. za odkrivanje kateri uporabniki se poslužujejo sumljivh aktivnosti (uporaba bota).


Večinoma je bil vzrok tudi za kup negativnih stvari:

- razdiranje zvez in prijateljstev,

- nevšečkanje vsebin drugih, ker je bila aktivnost uporabnika enostavno sledljiva,

- preverjanje, kdaj je posamezen uporabnik na platformi aktiven ...


Z ukinitvijo "Following" zavihka vam tako ostaja samo še sledenje dogajnja vašega profila. Še en dokaz, da se Instagram trudi ustvariti uporabnikom manj stresno in bolj prijazno okolje.



"DARK MODE"


Instagram sledi drugim aplikacijam, ki so v zadnjem času uporabnikom že omogočile "Dark mode" funkcijo. Po novem lahko vsi tisti, ki imate na svojih telefonih nameščeno najnovejšo verzijo operacijskega sistema iOS 13 ali Android 10, preklopite celoten telefon, vključno z Instagramom, na "Dark mode". Popularna opcija je dizajnirana za lažje gledanje telefona v večernih in nočnih urah, vedno več uporabnikov pa jo uporablja tudi čez dan.



Kako nastavim "Dark mode"?


iOS 13:

  1. Odprite "Settings" na telefonu

  2. Izberite "Display & Brightness"

  3. Kliknite na "Dark" način za zamenjavo teme

  4. Zaženite Instagram


Android 10:

  1. Odprite "Settings" na telefonu

  2. Poskrolajte do "Display"

  3. Aktivirajte temni način z gumbom "Dark theme"

  4. Zaženite Instagram


Preklop na "Dark mode" direktno znotraj aplikacije trenutno še ni na voljo, ga pa napovedujejo v prihodnjih mesecih.



@CREATORS


Instagram je v svojo zbirko profilov: @instagram, @instagramforbusiness, @shop, @design prejšnji mesec dodal še enega - @creators.



Uporaben je za vse tiste, ki ne veste kako bi začeli z ustvarjanjem vsebin in si želite izvedeti nasvete in trike direktno od Instagrama ter njegovih največjih ustvarjalcev.


 

0 comments

Comentários


bottom of page