Vstopili smo v najbolj praznični mesec, približuje se konec leta, Instagram pa s posodobitvami še ni zaključil.
Ta mesec je Instagram izdal nekaj odličnih novih funkcij, ki podjetjem omogočajo nove načine za povezovanje s svojimi strankami, uporabnikom pa želi v sezoni obdarovanja in izpolnjevanja želja omogočiti še hitrejše in lažje nakupovanje. S prenovo izgleda profilov preizkušajo načine, kako bi se uporabniki lahko še bolje izrazili in lažje povezali z ostalimi, bojšo uporabniško izkušnjo pa želijo nuditi tudi ljudem z okvaro vida. Posodobitev, ki je dvignila največ prahu, je definitivno brisanje neaktivnih profilov za bolj realno izkušnjo in pristne medsebojne interakcije. Zadnja novost v mesecu novembru pa je bila dodana na storyih, kjer je sedaj možno omejiti krog ljudi, ki vidijo vaše objave na "close friends".
Več besed o posodobitvah namenjamo spodnjim vrsticam.
NOVI NAČINI NAKUPOVANJA
V prihajajočem prazničnem času je nakupovanje na Instagramu postalo še enostavnejše in bolj prijazno tako za podjetja kot tudi uporabnike. Dodali so tri nove načine odkrivanja in povezovanja z blagovnimi znamkami ter izdelki, ki vas navdihujejo:
"Shoppable photos" v video vsebinah
V septembru se je funkcija nakupovanja "shoppable photos" razširila na storye, zavihek nakupovanje ("shopping") pa je bil dodan na "explore" stran z namenom uporabnikom ponuditi prostor, kjer še hitreje odkrijejo nove izdelke vseh blagovnih znamk, ki na svoje fotografije dodajajo direktno povezavo do svoje spletne trgovine. Novost je, da lahko sedaj funkcijo "shoppable photos" uporabite tudi pri objavah video vsebin.
Nova Shopping mapa
Najbolj opazen nov način nakupovanja je možnost shranjevanja izdelkov direktno v zbirko nakupov. Ko uporabnik klikne na oznako produkta na fotografiji, videu ali storyju se shrani izdelek in ne celotna objava. Shrani se v mapo shopping pod "saved photos" na vašem profilu, kjer si produkt lahko kasneje ponovno ogledate in takrat opravite nakup. S tem bo vaš "wish list" še hitreje dostopen.
Shranjevanje produkta v mapo
Shranjen produkt se nahaja pod zavihkom saved
Prenovljen Shop tab
Prenovljena je tudi "shop tab" stran na poslovnih profilih, kjer imate na enem mestu zbrane vse izdelke iz objav, na katerih so označeni in povezani s trgovino. Do strani "shop tab" dostopate s klikom na gumb "shop" na profilu podjetja. Na strani se poleg slike izdelka pokažejo tudi njegovo ime, cena in objava, v kateri se je pojavil.
STOP SUMLJIVIM AKTIVNOSTIM UPORABNIKOV
Instagram se zaveda, da se vedno več uporabnikov poslužuje uporabe t.i. "third-party apps", to so dodatne aplikacije, ki niso del Instagrama, vendar še vedno delujejo v povezavi z njim, npr. Instagram boti. V preteklosti je že izvedel akcijo, v kateri so zaznali in pobrisali "fake" profile. Da bi zaščitili skupnost in uporabnikom zagotovili, da njihove izkušnje na Instagramu ne zmotijo sumljive aktivnosti, zopet zaostrujejo. Z 19. novembrom so tako pričeli z brisanjem všečkov, sledilcev in komentarjev pridobljenih na nepošten način.
Če zasledite ali ste že zasledili, da vam število sledilcev pada bolj kot običajno oz. jih na dan dobite manj kot ponavadi, je po vsej verjetnosti razlog tukaj.
Ustvarili so orodje, ki jim omogoča hitreje in lažje prepoznati profile, ki uporabljajo dodatne aplikacije za pridobivanje sledilcev. Tako pridobljene sledilce, všečke in komentarje bo Instagram odstranil. Poudarjajo, da je ta način vedenja slab za celotno Instagram skupnost in ni v pravilu z njihovimi splošnimi pogoji. Da Instagram igra po pravilih smo že pisali v članku "Instagram bot: da ali ne?", kar so sedaj samo še potrdili.
Prvi korak so naredili s pošiljanjem sporočil uporabnikom pri katerih so zaznali sumljivo vedenje. Svetujejo jim tudi, naj zamenjajo geslo saj bo to onemogočilo nadaljni dostop dodatnim aplikacijam. Ob vpisu v dodatno aplikacijo s svojim uporabniškim imenom in geslom dovoliš nezakonito dejavnost, poleg tega pa tvoj račun postane nezavarovan. S tvojimi podatki upravlja nekdo drug kar pomeni, da ti lahko čez noč izbriše ali spremeni praktično vse na profilu. Tisti, ki se pravil ne boste držali, Instagram opozarja, da bo to vplivalo na vašo uporabniško izkušnjo.
BOLJŠA DOSTOPNOST ZA UPORABNIKE Z OKVARO VIDA
Za več kot 285 milijonov ljudi po svetu, ki se soočajo z okvaro vida, želijo narediti Instagram bolj dostopen. Omogočili so jim dodatno funkcijo "alt text", tj. avtomatično alternativno besedilo, zaradi katerega lahko s pomočjo bralnika zaslona (screen reader) poslušajo opis objave. Kako zveni, lahko poslušaš na našem Instagram profilu @instacoach.si pod highlightsom UPDATE.
Spodnje slike prikazujejo dva načina, kako dodamo opis objave za ljudi, ki to potrebujejo.
Ko objavljamo:
V primeru, da je slika že objavljena:
CLOSE FRIENDS
Na storyih danes delimo vsakodnevne trenutke, ki pa jih morda ne želimo vedno deliti z vsemi. V ta namen je od zdaj naprej na voljo funkcija "close friends", s katero sam ustvariš ožji krog ljudi in te trenutke deliš samo z njimi.
Seznam bližnjih prijateljev ustvariš pod zavihkom "close friends", do katerega dostopaš na svojem profilu. Pod zavihkom "suggestions" izbereš prijatelje, ki jih želiš dodati. Seznam lahko vedno spreminjaš in urejaš ("your list"), vidiš pa ga samo ti.
Story med izbran krog ljudi deliš z direktnim klikom na zeleno obarvan gumb "close friends". Da vas je nekdo dodal na seznam bližnjih prijateljev, vas pred odprtjem storyja opozori zeleni krog in zelena oznaka, ko story odprete.
OSTALE POSODBITVE
Delitev IGTV videev direktno na story
Od zdaj naprej lahko vaše IGTV videe ali videe ostalih uporabnikov delite direktno na story. Glede na to, da IGTV velja za samostojno aplikacijo, vseeno dostopamo do nje znotraj Instagrama. Ker je uporabniki do zdaj niso uporabljali veliko, se Instagram trudi pospešiti njeno promocijo z dodajanjem povezav povsod, kjer je to mogoče. Ko uporabniki vidijo vaš story in kliknejo na kreiran IGTV video v obliki nalepke, si ga tako lahko ogledajo v celoti. Če ste že prisotni na kanalu, si boste lahko s to funkcijo zagotovili še več ogledov.
S promocijo so začeli tudi na ”explore” strani, kjer so predlagani videi že direktne povezave na IGTV.
"View hashtags" pod objavo
Ob objavi fotografije na svojem profilu, uporabnik doda hashtage, ki jih ostali zdaj lahko vidijo na bolj pregleden način in sicer s klikom na gumb "view hashtags".
Direktna promocija storyjev
Uporabniki poslovnih profilov že imate možnost promocije svojih objav, zdaj pa je to mogoče storiti tudi s storyji. Z boostanjem vaših objav in storyjev namreč njihov doseg še povečate. To naredite s klikom na gumb "promote", nadaljni postopek pa je enak postopku promoviranja posamezne objave, kjer v treh korakih določite vašo ciljno publiko, kam boste to usmerili in koliko sredstev boste promociji namenili.
"Quick reactions"
Za še lažjo interakcijo med uporabniki, je po novem na voljo osem izbranih emojijev. Z njimi lahko na objavljen story reagiramo še hitreje, kar med drugim prinaša boljši engagement.
V TESTIRANJU
SPREMEMBE NA PROFILU
V prihodnjih tednih boste lahko zasledili drugače razporejene funkcije na vrhu vašega profila. Spremembe se bodo pojavile pri postavitvi ikon, gumbov ter samo premikanje med zavihki. Del profila z vašimi objavami ostaja nespremenjen. Testirali bodo različne kombinacije, zato se ne ustrašite, če bo vaš profil kar naenkrat izgledal nekoliko drugače.
Comentários