Instagram se je zadnje mesece posvečal predvsem grajenju skupnosti in povečanju varnosti uporabnikov. Temu primerne so tudi posodobitve, ki so se zgodile v mesecu aprilu.
Se še spomnite članka z napovedmi za leto 2019? Večina napovedi se uresničuje. Med drugim smo govorili o prihodu novih nalepk na storyjih in sedaj eno od teh tudi dobili. Večjo interaktivnost bo uporabnikom prinesla nova možnost dodajanja anket oz. "Poll" nalepk na sponzorirane story objave. Instagram nadaljuje z bojem proti neprimernim vsebinam, za katere se trudi, da jih je vedno manj. Prvič letos smo dobili tudi uradne napovedi s strani Instagrama, kaj lahko pričakujemo v naslednjih tednih. Največ govora je vsekakor povzročila novica, da nas morda čaka ukinitev všečkov, brez katerih si mnogi Instagrama ne bi mogli predstavljati.
NOVOSTI
"QUIZ STICKER"
Najnovejša posodobitev je kviz nalepka ("Quiz sticker"), ki uporabnikom omogoča izbiro večih odgovorov, s takojšnjim razkritjem pravilnega. Nalepko lahko izberete iz story menija, enako kot lokacijo, hashtag, gif …
Najprej vpišete vprašanje, nato pa dodate maksimalno 4 odgovore, med katerimi s klikom izberete in označite tistega, ki bo veljal za pravilnega (ta se vam bo obarval zeleno), s čimer bodo uporabniki takoj vedeli rešitev kviza. Pri ustvarjanju nalepke lahko poljubno zamenjate njeno barvo, nekateri profili pa imajo tudi funkcijo "Randome", kjer s klikom na "kocko" Instagram sam predlaga vprašanje.
Ob reševanju kviza, se bo uporabniku pri pravilni rešitvi odgovor obarval zeleno in hkrati sprožil animacijo poka konfetov, napačen odgovor pa se bo prikazal rdeče.
Statistiko odgovorov lahko najdete med ogledi storyjev. Posodobitev vam omogoča še en nov in interaktiven način povezovanja z vašimi sledilci.
NEPRIMERNA VSEBINA
Februarja smo pisali o tem kako se je Instagram resno lotil boja proti neprimernim vsebinam. S povečanim nadzorom je začel z odstranjevanjem tako imenovane "Violating content", ki krši "Community Guidelines" Instagrama. Objava je odstranjena, v kolikor jo prijavi večje število posameznikov, ali pa jo za neprimerno označi Instagram sam. Tu so se še posebaj osredotočili na področje samopoškodovanja in samomorilskih nagnjenj, zaradi tragičnega primera o katerem si lahko več preberete tukaj.
V aprilu se je na sedežu Instagrama v Menlo Parku, odvila tiskovna konferenca, kjer je Instagram delil še dodatne ukrepe glede zaostritve neprimernih vsebin. Poleg "Violating content", sedaj vsebino ločujejo tudi na "Non-recommendable content", kot prikazuje spodnja slika.
Kaj to pomeni? Objave, ki sicer direktno ne kršijo "Community Guidelines", vendar na to nazorno nakazujejo, bodo postavljene v ozadje.
"Just because something is allowed on one of our apps doesn’t mean it should show up at the top of News Feed or that it should be recommended or that it should be able to be advertised”
- Facebook’s head of News Feed Integrity, Tessa Lyons -
Instagram jih ne bo odstranil ampak le zmanjšal njihov doseg s tem, ko jih algoritem ne bo več prikazoval na "Explore" strani in pod hashtagi (uporabniki za to vedno pogosteje uporabljajo izraz "shadowbaning"). Njihovo prikazovanje na "News feedu" in storyjih zaenkrat ostaja nespremenjeno. Ta ukrep bo ključno vplival na kreatorje vsebin, ki bodo s tem težje pridobivali nove sledilce.
V pravilniku zaenkrat še ni točno navedeno, kaj vse naj bi spadalo pod "Non-recommendable" vsebine. Pred kratkim so dodali le krajši zapis na njihovem centru za pomoč. Edini primeri, ki jih trenutno lahko vzamete za zgled, so primeri iz predstavite na tiskovni konferenci na spodnjih 3 slikah.
V naslednjih mescih lahko tako pričakujemo, da bo Instagram z novim orodjem za prepoznavo neprimernih vsebin, deloval po načelu - odstraniti raje več kot premalo objav. Po 9 letih dopuščanja takšnih vsebin brez pravega nadzora, se zavedamo, da se vseh bilijon uporabnikov ne bo strinjalo s tem, kaj je neprimerna vsebina in kaj ne. Torej, obetamo si lahko kar nekaj razprav, pritožb in nestrinjanj s strani uporabnikov. Pred kratkim smo npr. zasledili, kako se za doseg svojih objav borijo nekatere poledancerke, ki so že začutile nove ukrepe.
LIVE STORY NA "EXPLORE" STRANI
Na explore strani najdemo po novem, poleg slik, galerij, IGTV predogledov in video vsebin, tudi live storyje drugih uporabnikov. Posodobitev je koristna za vse, ki jih radi spremljajo, vendar potrebujejo dodatno spodbudo pri njihovemu iskanju.
"POLL STIKERS" NA SPONZORIRANIH OBJAVAH
Nova posodobitev vam omogoča, da zdaj tudi sponzoriranemu storyju dodate anketo oz. "Poll" nalepko, ki je vsem uporabnikom že dobro poznana. Pritegnite pozornost in začnite graditi odnos tudi s širšim občinstvom.
GOVORI SE
F8
Zadnji dan aprila in prvi dan maja je v San Jose, Kaliforniji potekal eden največjih tehnoloških dogodkov leta, konferenca F8, kjer so predstavili najbolj inovativne produkte v razvoju. Med drugim je CEO Adam Mosseri z javnostjo delil posodobitve, ki ji lahko pričakujemo na Instagramu v kratkem. Točnih datumov, kdaj si jih lahko obetamo, niso izdali.
Večino posodobitev smo že omenjali na našem blogu in Instagram profilu, nekaj novic pa je kljub temu novih. Poglejmo si, kaj so naznanili:
- "Donation sticker"
O "Donation sticker" smo govorili že v updateu za mesec februar, ki si ga lahko preberete tukaj. Nova posodobitev, ki bo omogočila doniranje denarja za neprofitne organizacije kar preko aplikacije, je zdaj že na voljo, vendar le izbranim uporabnikom v ZDA. Na posodobitev v Evropi bomo morali še malo počakati.
- "Shopping tags" za ustvarjalce vsebin
V testiranju je posodobitev, ki prinaša novost na področju Instagram nakupovanja. Do sedaj je bila uporaba "Shoopping tag" možna samo za "Business" profile, ki imajo vzpostavljeno trgovino (več o tem smo pisali tukaj), ustvarjalci vsebin (javne osebnosti, influencerji, umetniki, športniki ...) pa niso imeli možnosti direktne prodaje produktov. Sledilce so pozivali za nakup zgolj z možnostjo "Link in bio" ali "Swipe up". Nova funkcija omogoča, da "Shopping tag" na svoje slike zdaj dodajo tudi oni in s tem omogočijo svojim sledilcem, da takoj kupijo npr. modni kos, ki ga nosijo njihovi vzorniki.
Trenutno je posodobitev na voljo le za manjše število izbranih oseb kot so Chiara Ferragni, Kim Kardashian West, Negin Mirsalehi in drugi. Instagram še ni izdal, na podlagi česa, bodo kasneje izbirali posameznike, ki bodo lahko dostopali do te funkcije. Bo le ta podobna "Swipe up" možnosti, ki jo dobimo šele pri 10k sledilcev?
Sprememba definitivno prinaša veliko korist za influencer marketing in njegov dobiček. Za blagovne znamke in podjetja to pomeni nov način vključevanja sledilcev, ki bodo zdaj nakupovali še lažje in hitreje. Zanimivo bo videti tudi kako bodo funkcijo v sodelovanjih na skupnih kampanjah uporabila podjetja in influencerji. Bo influencer zahteval večje plačilo na post s "Shopping tagom"? Znano je, da bo statistika, kako dobro je nastopila objava vidna obema, s čimer bodo podjetja začela dobivati bolj realne in merljive rezultate sodelovanj.
- Ukinitev všečkov
Najbolj pretresljiva novica v mesecu aprilu je bila vsekakor ta, da naj bi Instagram razmišljal o ukinitvi všečkov. Nov dizajn bi jih skril za vse uporabnike, razen za tistega, ki je sliko oz. video objavil.
S tem želijo zmanjšati stres, ki ga le ti povzročajo uporabnikom. Velikokrat se namreč zgodi, da posamezniki objavo izbrišejo takoj, ko vidijo, da ta ne bo dobila zadostnega števila všečkov. Problem trenutno rešujejo sami, s tako imenovanimi "Finstagram" profili - Uporabniki z večjim številom sledilcev so si začeli, ob svojih glavnih profilih, ustvarjati še dodatne, bolj osebne profile, na katerih pa se ne obremenjujejo kaj objavijo, kako perfektno slika izgleda na feedu in koliko všečkov prejme. Ena izmed takih je tudi svetovno znana influencerka @Lyss.
Z ukinitvijo všečkov želi Instagram doseči, da bi se uporabniki prej fokusirali na vsebino, kot pa na številko. Na ta način bi zmanjšali tekmovalnost, povečali samozavest uporabnikov in spodbudili k bolj rednemu objavljanju.
Prve govorice o skritem številu všečkov smo zasledili proti koncu aprila, na konferenci pa so dodali, da je funkcija po novem v testiranju za manjše število uporabnikov v Kanadi. Kanadčane so izbrali zato, ker so najbolj tehnološko napredni in se jih več kot 24 miljonov letno pridruži družini družbenih omrežij, katere del je tudi Instagram. Če bo testiranje v Kanadi uspešno, lahko posodobitev morda kmalu dočakamo tudi pri nas.
Bi to pripeljalo do manjše zavidljivosti in tekmovalnosti?
Instagram v ospredje postavlja mentalno zdravje uporabnikov in išče možnost, ki bi zmanjšala pritisk, ki ga čutijo na platformi. Vsekakor bi šlo za majhno spremembo v dizajnu, ki pa bi imela velik vpliv na uporabniško izkušnjo.
- "Create mode"
Dobili bomo nov način in prenovljen izgled story kamere, o katerem smo nekaj napisali že tukaj. Če povzamem, nov izgled bo vseboval polkrožni meni, ki vam bo olajšal iskanje različnih funkcij za ustvarjanje storyjev. Kreirali jih bodo trije načini, "Live", "Camera" in "Create". Pri načinu "Live" ne napovedujejo sprememb. Večje spremembe si lahko obetamo v "Camera" načinu, kjer bomo s pomikom v desno dostopali do funkcij kot so Boomerang, Superzoom in Rewind, leva stran pa bo rezervirana za kreativna orodja npr. nalepke, GIF-i, napisi ... Glavna sprememba je: "Create mode", ki bo uporabnikom omogočila ustvarjanje storyjev, brez da bi morali prej posneti fotografijo ali video.
- "Combat Bullying"
Adam Mosseri je na konferenci poudaril tudi zaskrbljenost glede nasilja na spletu in podal konkretne rešitve, s katerimi se bo Instagram proti težavam boril.
1. "Away mode": funkcija, ki bo uporabnikom omogočila, da se odstranijo iz Instagrama med težkim obdobjem ali ob osebnih situacijah, npr. prehod med šolami, razhod s partnerjem, čas izpitov... Začasen odmik od obvestil, tako po novem ne pomeni izbris vašega uporabniškega profila.
2. "Nudge": če bo Instagram zaznal, da uporabnik želi objaviti komentar, ki bi lahko bil žaljiv, ga bo pred objavo opozoril, naj se ustavi in premisli ali je izbral pravilno rabo besed. Na ta način želijo ustaviti spletno nasilje, preden se to zgodi.
3. “Manage Interactions”: zadnja funkcija bo omogočila uporabnikom več izbire pri omejitvi interakcije z drugimi. Mogoče vam ustreza, da nekdo všečka vaše objave, vendar ne želite videvati njihovih komentarjev ali dobivati zasebnih sporočil. Če bodo posodobitve dobro vplivale na uporabnike, jih bomo kmalu deležni vsi.
KREIRANJE LASTNIH FILTROV
Kmalu naj bi vsak izmed nas dobil možnost kreiranja personaliziranih filtrov. Facebook programska oprema Spark AR studio, ki so ga do sedaj za to uporabljale zgolj znamke in oblikovalci, bo po novem na voljo prav vsem (tako za Mac kot PC uporabnike). Personalizirani AR (“Artificial reality”) efekti so se v preteklem letu že izkazali za velik hit na Instagramu, zato lahko pričakujemo, da bo zanimanje po novi posodobitvi veliko. Podjetja bodo z njimi na kreativen način uporabnikom približala svoje produkte. Če ste npr. "beauty" ali "fashion" brand boste lahko sledilcem omogočili, da na svojih slikah in videih vaše izdelke preizkusijo v "praksi". Lep primer je AR filter znamke Kylie Cosmetics (v lasti Kylie Jenner), kjer lahko že zdaj preverite kako bi na vas izgledale njene šminke. Je odličen trik za pridobivanje novih sledilcev, saj vam bodo morali le ti slediti ali se ustaviti direktno na vašem profilu, če bodo vaš filter želeli probati.
Ustvarjanje filtrov bo tako enostavno in uporabniku prijazno, da jih bodo lahko izdelali tudi tisti, ki nimajo znanja na področju dizajna.
"CREATOR PROFILE"
O prihodu "Creator" profilov smo nekaj že pisali v decemberskem updateu. Instagram trenutno nudi možnost preklapljanja med "Personal" in "Business" profilom, po novem pa bo dodal še en način, ki bo verjetno na voljo ustvarjalcem vsebin.
"Creator" profili, naj bi poleg dostopa do posebnih orodij in poglobljenih analitik, prinašali še druge prednosti:
- Dostop do novega "Instagram Creator Studia" na računalniku, ki bo ponujal velik razpon analitičnih meritev (statistika vašega "Engagementa", vpogled v čas aktivnosti vaših sledilcev, demografske statistike ...).
- Prvič bi znotraj Instagrama dobili dostop do "Follow/Unfollow" orodja. Ta bi influencerjem nudil vpogled v to, kakšna vsebina je za sledilce zanimiva in katera jih odvrne do te mere, da jim nehajo slediti.
- Več možnosti sortiranja zasebnih sporočil (DM): prioritiziranje sporočil, razvrščanje po relevantnosti ali času ...
- Izbira željene metode kontaktiranja (email, tekst, klic ali DM)
Žal pa obstaja tudi nekaj slabosti, ki jih bodo deležni vsi, ki se bodo odločili preklopiti na nov profil. Ta ne bo imel povezave z Instagram API-jem, kar pomeni, da uporabniki ne bodo imeli dostopa do zunanjih aplikacij, ki so jim do sedaj nudile uporabo podrobnejših analitičnih orodij ali načrtovanje in objavljanje slik vnaprej. Instagram želi ponuditi čim več funkcij znotraj "Creator Studia", da uporabniki prenehajo z uporabo nezaželjenih dodatnih aplikacij.
Govori se, da bodo novi profili na voljo le posameznikom z določenim številom sledilcev. Pomenili bi veliko spremembo za influencerje, katerim je Instagram, zaradi vedno večjega vpliva, začel posvečati vse več pozornosti. Prav zato lahko v prihodnjih mesecih pričakujemo še več funkcij, ki jim bodo olajšale delo, da bodo ti imeli več časa za ustvarjanje samih vsebin.
Posodobitev je trenutno v testiranju med določenimi posamezniki in še ni dostopna javnosti.
ZAKLENJENO UPORABNIŠKO IME
V testiranju naj bi bila tudi nova posodobitev, ki bi vaše uporabniško ime, po tem ko ga spremenite, zaklenila za 14 dni. To pomeni, da si lahko vmes premislite in ga zamenjajte nazaj, ta čas pa ga ne bo mogel uporabiti nihče drug. Po 14 dneh bo ime ponovno na voljo za ostale uporabnike.
"CO-WATCHING"
Tako Facebook kot Instagram, se v zadnjem času trudita povečati interakcijo uporabnikov na njunih platformah. Govori se o testiranju novega orodja, ki bi prinesel možnost sočasnega gledanja videov dveh ali več uporabnikov. Nekaj podobnega že ponuja Facebook s funkcijo "Watch party". Na Instagramu bi to lahko uporabljali v direktnih sporočilih gledanje pa bi bilo, za razliko od Facebooka, zasebno in namenjeno manjši skupini ljudi.
Posodobitev bi bila lahko koristna za znamke, ki bi želele nuditi video vsebino izbrani skupini. Uporabna bi bila npr. za izobraževanja, ki bi lahko svoje programe ponujali na Instagramu večim uporabnikom hkrati.
Comments