Na poti iz Milana in tik pred odhodom v Pariz smo ujeli slovensko modno blogerko Teso Jurjaševič (@tesajurjasevic). 26-letna Ljubljančanka, sicer tudi modna urednica revije Grazia, ima na Instagramu zavidljivih 42 tisoč sledilcev. Kot nam je zaupala, za objave skrbi sama, trenutno brez pomoči profesionalnih fotografov. Največkrat jo z mobilnim telefonom fotografirajo prijateljice, ker je veliko na poti, pa mora to včasih zaupati tudi naključnim mimoidočim oziroma popolnim neznancem. Fotografije nato ureja v aplikaciji VSCO. Na poti do Ljubljane smo se s Teso pogovarjali o karieri na Instagramu in modnem svetu, zastavili pa smo ji tudi nekaj vprašanj, ki so zanimala naše sledilce.
Kako bi predstavila življenje influencerke iz prve roke?
Življenje modne influencerke je zelo razgibano, spreminja se iz dneva v dan. Kadar sem v Ljubljani, se ukvarjam z različnimi projekti, kar v praksi pomeni, da fotografiram izdelke različnih znamk. Na potovanjih pa je odvisno, ali grem tja z določeno znamko ali pa v lastni režiji. Kadar za potovanje poskrbi znamka, je vse organizirano vnaprej, samo prideš na letališče s kovčkom in slediš dogodkom, ki so jih pripravili. Veliko pa potujem tudi sama, saj je Ljubljana zelo omejen prostor in za ustvarjanje dobrih modnih vsebin ni dovolj. Tako sledilcem kot naročnikom je v interesu, da se pojavljaš na različnih zanimivih lokacijah po svetu. Tudi pri potovanjih v lastni režiji pride do različnih sodelovanj s hoteli, restavracijami ...
Ti uspe za vse poskrbeti sama ali imaš kakšnega asistenta?
Zaenkrat še vse urejam sama, čeprav bi počasi že res potrebovala kakšno pomoč. Predvsem v času tednov mode je res noro. Je pa tudi res, da je moja estetika na Instagramu takšna, da lovim vsakodnevne trenutke in ne delam vnaprej zrežiranih fotografij. Na Instagramu trenutno prevladujeta dva stila: prvi so tiste popolne, zrežirane fotografije, drugi stil pa je obljavljanje "in the moment". Sama spadam v ta drugi stil, zato tudi ne potrebujem profesionalnega fotografa. Nisem tip človeka, ki bi si na lepem razgledu ustvaril perfekten piknik in se nato fotografiral.
Na katero sodelovanje si najbolj ponosna?
Chanel! Še zdaj komaj verjamem, da se je to zgodilo, saj je to znamka, ki jo cenim najbolj na svetu. Ponosna sem predvsem zato, ker nimam tako veliko sledilcev in si sodelovanja z njimi nisem upala niti predstavljati. Naše sodelovanje se je začelo prek Grazie, ko sem bila kot modna urednica povabljena na njihovo revijo. Potem smo ohranjali dobre odnose in kasneje so me izbrali za promocijo nekaterih njihovih lepotnih izdelkov, me peljali v Pariz na ogled njihove tovarne in še na nekaj drugih dogodkov. Smo v zelo dobrih odnosih in z veseljem pričakujem naša nadaljna sodelovanja.
Vidiš v Instagramu svojo prihodnost ali imaš še druge cilje?
Za kreativnost, izražanje na neki svetovno sprejeti platformi, grajenje prepoznavnosti, je Instagram fantastičen. Hkrati pa mi je zelo všeč, da delam tudi za Grazio. Biti influencerka ni moj končni cilj, zagotovo ne. Težava je v tem, da je danes že vsako drugo dekle influencerka, zato tudi znamke počasi izgubljajo spoštovanje do tega poklica. Ta posel se je namreč tako razpasel, da je že vsega preveč. Danes je tu tudi veliko goljufije, saj je na Instagramu mogoče kupiti prav vso statistiko. Zagotovo bom ostala v modni industriji, saj je to moja strast, prav s pomočjo Instagrama pa sem si zgradila ime, pridobila veliko kontaktov in lepih odnosov v industriji. Torej odlična iztočnica, a ne končni cilj.
Bi rekla, da je razlog za tvoj uspeh sreča, trdo delo ali dobra strategija?
Dobra strategija zagotovo ne, ker sem veliko prepozno spoznala, kakšna je strategija na Instagramu. Če bi za vse trike vedela v "zlati dobi" Instagrama, ko se je dalo hitro rasti, bi bila danes pri povsem drugačni številki. Strategija tako zagotovo odpade. Da bi imela kakšno posebno srečo, tudi ne morem reči, trdo delo je edino, kar lahko potrdim.
Kaj bi svetovala vsem, ki se želijo lotiti tega, kar sama počneš?
Zavedati se morajo, da so zlato dobo Instagrama že zamudili, zato je priti do neke ogromne številke sledilcev, na pošten način, danes veliko težje. Seveda pa to ne pomeni, da naj kar obupajo. Trenutni trend so mikroinfluencerji, torej uporabniki, ki imajo lahko samo nekaj tisoč sledilcev, na katere pa imajo zelo močan vpliv. To je lahko vredno več od ogromne številke, za katero sploh ne vemo, kdo se skriva. Ključno je, da se v nečem ločiš od ostalih. Še enega luštnega dekleta s krasnimi lasmi Instagram ne potrebuje, razen če bo tako zelo posebna, da še vedno pritegne. Nekatera dekleta z 20 tisoč sledilci pa sedijo na vseh modnih revijah. Zakaj? Ker imajo dober stil, neko svojo estetiko in jih zagrabijo znamke, ki jim je ta estetika blizu. Ostanite zvesti sami sebi.
Imaš kakšen nasvet za pridobivanje sledilcev?
Kvalitetna vsebina, konsistentno objavljanje in dober engagement.
Kdo so tvoji vzorniki?
Na Instagramu spremljam vse velike modne urednice, predvsem Francozinje, na primer Emmanuelle Alt (@emmanuellealt). To so ženske, ki me s svojim stilom in prezenco res navdušujejo. Čedalje manj sledim velikim, popularnim profilom, raje imam ženske iz modne industrije, ki imajo brutalen stil in so zato tudi cenjene - @annarvitiello, @fakerstrom ...
Jemlješ Instagram kot službo?
Da, Instagram je služba, a sem ugotovila, da ga ne smeš jemati preveč resno, v smislu, da se ne obremenjuješ preveč. Sekiranje zaradi številk res nima smisla. Seveda pa moram zagotoviti določeno število vsebin, kar je odgovornost do naročnika in to jemljem zelo profesionalno.
Kaj na Instagramu ti je najbolj všeč in kaj pogrešaš?
Platforma sama po sebi mi je zelo všeč, je moj glavni vir inspiracije. Enostavno je odkrivati nove ljudi, tako iz modne industrije kot druge kreativce, nove projekte, izdelke ... Všeč mi je, kako se je iz potrošniškega vidika skrajšal čas, kako priti do določenega izdelka ali zadovoljiti neko potrebo.
Največ uporabljam funkcijo za nalaganje fotografij in storyje, IGTV mi ni všeč oziroma morda potrebuje še nekaj časa, da res zaživi. Navdušena sem tudi nad zadnjo pridobitvijo GIF-ov. Ne morem reči, da kaj pogrešam, bo pa s tehničnega vidika zagotovo nekaj treba narediti glede tega, koliko baterije Instagram porabi. Mogoče pa stvar, ki me najbolj moti - slaba kvaliteta naloženih videov na storyjih.
Kako bi ocenila Slovence na Instagramu in domačo influencersko sceno?
Slovenci smo našli neko svojo nišo. Zelo so popularne gore in hribolazci, kar mi je izredno simpatično. Sicer pa opažam, da je domača influencerska scena precej neiskrena. Tisti, ki nismo nikoli kupovali sledilcev, smo v izjemni manjšini, kar me seveda moti. Sem pa vseeno vesela, da se je influencerstvo začelo razvijati tudi pri nas, ker so tako tudi znamke prepoznale potencial tega trga. Žal pa se še vedno čuti naša ljuba "slovenska foušija".
Te ljudje na ulici prepoznajo, ustavljajo, ogovorijo?
Ljudje me prepoznajo, tudi pozdravijo, ogovorijo, pohvalijo, ko se srečamo na različnih dogodkih. Nimam pa nekega zvezdniškega statusa in ga tudi nikoli ne bom imela, saj moji sledilci niso takšni. Še vedno imam namreč nekaj distance in sem drugačna persona od nekaterih popularnih osebnosti, za katerimi bi najstnice letele s telefoni delat selfije. Na Instagramu me sledijo zaradi stila, ne zaradi osebnosti, kar mi pravzaprav zelo odgovarja. Sicer se trudim nekoliko bolj odpreti, sploh na storyjih, a je težko, ker pred kamero nikoli ne bom tako sproščena. Velikokrat pravijo tudi, da moj obraz daje občutek, da sem nekoliko nedostopna, a v sebi sem zares prijazna, tako je samo videti, haha.
Te drugi zaradi prepoznavnosti kdaj izkoriščajo?
Ja, prepogosto. Zelo rada pomagam in nimam težav s tem, da delim kontakte, priskočim na pomoč, kadar lahko, ampak včasih se ti to tako zelo grdo vrne. So me ljudje že želeli izpodriniti iz sodelovanja, po tem ko sem jim sama dala kontakt kakšnega PR-ovca. Dogaja se res vse živo, saj zna biti modna industrija zelo pokvarjena. Zato sem si tudi sama začela postavljati meje, saj ne morem funkcionirat tako, da samo dajem in dobivam nazaj negativno.
Te v Sloveniji že kdo kopira?
O, seveda. Se najdejo posameznice, ki tudi popolnoma skopirajo celoten stajling. Ne vzamem tega niti kot kompliment niti kot žalitev, me pa seveda zbode. Rada bi služila kot inspiracija, ne pa za "copy-paste". Ampak, saj to je pričakovano. Če se tako javno pojavljaš, je logično, da te bodo ljudje začeli tudi kopirati.
Kaj bi iz lastnih izkušenj priporočala znamkam - kako naj pristopijo do influencerjev? DM ali mail? Profesionalno ali bolj domače? Na kratko ali dolgo?
V poplavi sporočil, mi je kot prvo zelo pomembno, da je sporočilo napisano profesionalno. Lahko na sproščen način, ampak še vedno z dovoljšnjo mero spoštovanja. Ključno je, da je vsebina napisana kratko in jedrnato. Sporočilo mora nujno vsebovati povezavo (link) do produkta ali storitve, saj to najprej odprem, včasih prej, kot sploh preberem ponudbo. Če mi izdelek ne bo všeč, me ostalo niti ne zanima. Samo v primeru, da me produkt pritegne, grem pregledat pogoje sodelovanja oziroma njihove zahteve. Čedalje več ponudb sicer dobivam v DM, ampak skoraj raje vidim, da mi pišejo na mail. DM na Instagramu je vseeno zelo oseben, tam klepetam s prijatelji in sledilci, zato imam rada poslovne odnose in dogovore ločene.
Comments