Šele ob koncu volitev v Ameriki smo zares spoznali, kako veliko energije in truda je Instagram vlagal v posodobitve, ki so bile v povezavi s tem dogodkom in kako močno je to posledično oviralo razvoj same aplikacije. Takoj po zaključku se je namreč Instagram odzval s kupom novih posodobitev, ki smo jih čakali že kar nekaj časa. Med drugim so nam kar trikrat posodobili dizajn aplikacije, dodali možnost vpogleda v statistiko profila za 30 dni nazaj in končno lansirali guide objave med vse uporabnike po celem svetu. Več smo zabeležili tudi novih testiranj, posodobitev, ki še prihajajo, nekatere pa so se odločili celo umakniti. O čem govorimo, si preberite sami.
POSODOBITVE
NOV DIZAJN
V novembru smo uporabniki dobili spremenjen dizajn aplikacije, ki so ga lansirali postopoma v treh delih. Kot prvo je prišla posodobitev, ki je prinesla občutno povečan in odebeljen dizajn celotnega Instagrama. Ikone in nekateri naslovi so tako po novem dodatno poudarjeni, story krogi pa, kot napovedano tri mesece nazaj, povečani. Za boljši občutek si na spodnjih slikah poglejte primerjavo dizajna prej in potem.
News feed:
Profil:
Nekaj dni kasneje je prišlo na news feedu do spremembe pri napisu "Instagram", in sicer so ga poravnali v levo. S tem smo izgubili ikono fotoaparata, ki nam je omogočala dostop story kamere, kar pa je med uporabniki povzročilo pravo zmedo.
Prej in potem:
Do story kamere lahko sedaj dostopate na naslednje tri načine:
Če nimate objavljenega nobenega storyja, preprosto kliknete + na krogu pri vaši profilni sliki. V kolikor imate story že objavljen uporabite druge možnosti.
Na news feedu poskrolajte po ekranu v levo.
Na svojem profilu desno zgoraj kliknite + in izberite možnost story.
Kot zadnja, je prišla sprememba, ki je v veliki meri vplivala na uporabniško izkušnjo, pri tem pa sprožila velik val nezadovoljstva. Gumb za obvestila se je namreč premaknil v zgornji desni kot poleg DM-a, v orodni vrstici pa ga je zamenjal "Shop" zavihek.
*Tuji uporabniki so ob tej spremembi v orodno vrsto dobili še zavihek "Reels". Za Slovenijo le ta ni na voljo, saj te vrste objav zaenkrat še ne moremo ustvarjati.
Sprememba dizajna je prišla po nekaj mesečnem testiranju, ki so ga pri Instagramu izvajali z namenom, da bi videli, kaj se pri uporabnikih najbolje obnese. Ne glede na to ali vam je nov dizajn všeč ali ne, se bo nanj potrebno navaditi in ga čim prej sprejeti. Ob lansiranju le tega pa je direktor Instagrama, Adam Mosseri uporabnike nagovoril z mislijo:
"We don’t take these changes lightly. We haven’t updated Instagram’s home screen in a big way for quite a while. But how people create and enjoy culture has changed, and our biggest risk is not that we change too fast but that we don’t change and become irrelevant."
FEED FORMAT V STORY KAMERI
Sprememba v dizajnu je povzročila tudi prihod posodobitve, s katero smo v story kamero dobili feed format. Gre še za eno mesto, ki nam odpre okence za ustvarjanje feed objav. Hkrati s to posodobitvijo so ustvarjalnemu oknu nastavili privzet temen način. To spremembo boste najbolj občutili predvsem tisti uporabniki, ki imate Instagram še vedno v belem načinu.
GUIDES
Maja letos je Instagram lansiral novo obliko objav - Guides. Sprva so bili na voljo le izbranim kreatorjem in podjetjem ter skladno s krizo COVID-19 tudi tematsko omejeni. Po pol leta pa smo jih sedaj končno dobili še v Sloveniji.
Kaj so guides?
Gre za ustvarjanje neke vrste vodičev, priročnikov oz. seznamov v obliki objave, ki deluje kot "Blog post" oz. mini članek. V njih lahko vključite svoje objave ali objave drugih uporabnikov. Klik na vsebino znotraj posameznega guida vas odpelje do originalne vsebine. V trenutku, ko ustvarite vaš prvi guide, boste na svojem profilu dobili nov zavihek.
Možnosti za ustvarjanje guidesov so neskončne. Delite vaše najljubše lokacije, priporočite najboljše produkte, smiselno strukturirajte in povežite objave iz vašega feeda ali zberite najljubše objave drugih uporabnikov. Prepustite se kreativnosti in začnite z ustvarjanjem.
STATISTIKA ZA 30 DNI
Vam je pogled v 7-dnevno statistiko profila premalo? Kot smo napovedali v oktobru je sedaj tukaj možnost vpogleda za 30 dni nazaj! Do nje lahko dostopate na vašem profilu, s klikom na gumb "Insights", nato pa v levem zgornjem kotu izberite "Last 30 Days".
*Posodobitev je na voljo za vse tiste, ki imate nastavljen "Creator" ali "Business" profil (več o njunih prednostih si lahko preberite tukaj).
NOVOST PRI "QUICK REACTIONS"
Pri hitrih reakcijah na storyjih lahko sedaj spremenite barvo kože emojija - 👏.
GLASOVNI EFEKTI/ "VOICE EFFECTS"
Instagram je v novembru med bližnjice AR filtrov dodal novost - "Voice Effects". Ob uporabi filtra se bo vaš glas spremenil med govorjenjem. Izbirate lahko med 5 različnimi možnostmi, med drugim so tu "Robot", "Helium" in "Announcer".
GOVORI SE
SPREMEMBE PRI “QUICK REACTIONS”
Prihaja možnost, da boste na story lahko reagirali, brez da bi pri tem poslali sporočilo. Uporabnik bi reakcijo videl samo na svojem storyju. Hkrati se govori tudi o dodatnih emojijih za reagiranje, do katerih bi dostopali prek + znaka.
“CLOSE FRIENDS” FILTER V DM
Poleg možnosti filtriranja sporočil na "Unread" in “Flagged”, ki jih imamo trenutno v DM-u, prihaja še možnost “Close Friends”, ki bo vaša sporočila razporedila glede na to, ali so ta od vaših bližnjih prijateljev.
*Funkcija bi bila na voljo le za “Business” in “Creator” profile.
NASTAVITVE KAMERE
Govori se o novem zavihku v nastavitvah - “Camera Settings”. Kot privzeto bi si lahko ob odprtju story kamere nastavili sprednjo kamero in pozicijo orodij za ustvarjanje, ki se trenutno nahajajo na levi strani ekrana.
“COLOR FILTER”
Instagram pripravlja še en nov način za ustvarjanje storyjev - “Color filter”. Za več informacij o tem, kaj bo omogočal, bomo morali še nekoliko počakati.
ANIMIRANA SPOROČILA
Sporočila v DM-u bodo postala bolj interaktivna. Napisana besedila bomo lahko animirali s 4 različnimi efekti: "Fire", "Congratulations", "Surprise", "Love you".
V TESTIRANJU
MESSENGER ROOMS
Messenger Rooms, ki so jih v nekaterih državah lansirali že konec maja, smo sedaj zasledili tudi pri nekaterih slovenskih uporabnikih. Gre za skupinski pogovor znotraj Instagrama z možnostjo vključitve do 50 ljudi. S povezavo lahko povabite v pogovor tudi tiste, ki nimajo aplikacije! Podatka, kdaj bo na voljo vsem slovenskim uporabnikom, še nimamo.
TEMEN NAČIN ZNOTRAJ APLIKACIJE
Med nastavitvami profila smo ponekod zasledili tudi zavihek "Theme", ki omogoča enostavno preklapljanje aplikacije v temen ali svetel način.
VANISH MODE
Pred kratkim smo na Facebook Messengerju dobili "Vanish mode", redki posamezniki pa so ga zasledili tudi že na Instagramu. Gre za možnost znotraj DM-a, kjer si lahko vklopimo način sprotnega brisanja pogovora, tako kot ste bili nekateri tega navajeni iz Snapchata. Posodobitev je ena izmed novosti, ki naj bi prišla z združenjem DM x Messenger, o kateri od njene najave novembra ni ne duha ne sluha.
SPREMENJEN DIZAJN BLIŽNJICE DO AR FILTROV
V testiranju je nov dizajn bližnjice do AR filtrov, ko kliknete na njih direktno iz storyjev.
Prej in potem:
ZAZNAMOVALO JE
IZBRIS FUNKCIJ
Ste tudi vi kdaj pogledali storyje pod lokacijo Ljubljana, Paris, Mangart ipd., da ste preverili aktualno dogajanje ali trenutne vremenske razmere? Ste kdaj obiskali profil posameznega hashtaga in pogledali storyje drugih uporabnikov? Potem ste verjetno že opazili, da le teh ni več. Med drugim so se tu lahko pokazali tudi vaši storyji, v kolikor ste na njih uporabili dolčen # ali jim dodali lokacijo. Zakaj se je Instagram odločil možnost ugasniti in ali je ta odločitev dokončna, ni znano. Je pa res, da sedaj kakršne koli označevanje lokacije in uporaba hashtagov na vašem storyiju za dodatno prepoznavnost in doseg nima več nikakršnega smisla.
Lokacija:
Hashtags:
Prav tako smo izgubili nalepko “DM ME”, ki je ob samem prihodu delovala nekoliko nesmiselno, saj ima isto funkcijo kot če vam uporabnik ob ogledu vašega storyja pusti sporočilo prek okenca v spodnjem delu ekrana “Send message”. Nekateri uporabniki so se nanjo ravno navadili, sedaj pa je izginila. No, morda ne čisto v celoti, saj jo lahko uporabniki, ki so jo nedolgo nazaj uporabili, še vedno najdejo pod zavihkom “Recent” s klikom na “Search” v story meniju.
NOV REKORDER
Če smo septembra pisali o tem, da je nov rekorder Instagrama v najhitreje doseženemu številu sledilcev od vpisa do 1 milijona na Instagramu postal naravoslovec Sir David Attenborough, pa mu je to mesto v manj kot dveh mesecih prevzel zvezdnik svetovno znane filmske sage Harry Potter, Rupert Grint. Igralec, morda bolj poznan pod igralskim imenom “Ron Weasley”, je dosegel milijon sledilcev v pičlih 4 urah in 1 minuti. Od Davida je bil tako hitrejši za 43 minut. Svoj prihod na Instagram je oznanil z objavo sebe in svoje novorojenke ter zapisom:
"Hey Instagram....only 10 years late, but here I am. Grint on the Gram!"
Comments