Z vstopom v karanteno je mesec marec dobesedno spremenil način uporabe Instagrama, kot smo ga poznali do sedaj. Pod vprašaj so postavljene marsikatere strategije, orodja na katera smo skoraj pozabili so kar naenkrat postala popularna in očitno se je povečalo tudi število vsakodnevno aktivnih uporabnikov na platformi ter s tem naša priložnost za večji doseg.
Zanimivo je bilo opazovati, na kakšen način se je s prihajajočo svetovno krizo spopadel Instagram in kako je to vplivalo na njegovo delovanje. Hitro in učinkovito so lansirali kar nekaj ukrepov za boj proti lažnim informacijam ter uporabnikom predčasno dodali posodobitve, ki jim bodo v tej situaciji najbolj koristile. Prišlo je tudi do zanimivih idej s strani uporabnikov, za bolj pestro preživljanje časa v trenutni krizi. Več v članku.
POSODOBITVE
"CO-WATCHING" FUNKCIJA
Z mislijo na to, da smo trenutno primorani biti doma, je Instagram prioritetno lansiral posodobitev, na kateri so delali že slabo leto. Ta vam omogoča, da lahko sedaj v video pogovoru s posameznikom oz. skupino delite vaše všečkane ali shranjene objave ter tiste, ki vam jih Instagram predlaga sam. V enem trenutku lahko pri "Co-Watchingu" sodeluje največ 6 ljudi, med sabo pa imajo možnost deliti javne in zasebne objave (z izjemo IGTV videov), v kolikor so te odprte za vse člane. Torej, če gre za objavo uporabnika, ki ima zaklenjen profil, mu mora slediti vsak član skupine, drugače se ta v videu ne bo prikazala.
Instagram je s tem želel uporabnikom omogočiti, da lahko skupaj s prijatelji delijo in komentirajo zabavne, posebne in zanimive objave. Video klici bodo tako trajali dlje, s čimer pa bodo uporabniki sprožali še več interakcij na aplikaciji.
Raziskave so pokazale, da lahko skrolanje po objavah negativno vpliva na samozavest, ker uporabniki hitro dobijo občutek, da vsi živijo bolj zanimivo življenje kot oni sami. Na drugi strani pa ima aktivno deljenje, komentiranje in pogovarjanje o tem s sovrstniki, pozitivnejši rezultat, saj imamo ob sebi tako rekoč "podporno okolje". Posodobitev je v trenutni situaciji zares koristna, zagotovo pa bo ostala pomemben del Instagrama tudi, ko bo konec karantene.
"With Co-Watching, Instagram has found a way to turn the one-player experience into a multi-player game. "
PRAVILNE OBLIKE PUŠČIC
Instagram je dodal novo orodje za urejanje storyjev, in sicer čopič, ki vam na hiter in enostaven način pomaga narisati puščice pravilnih oblik.
COVID-19 UKREPI
Kot vsi, se je moral tudi Instagram prilagoditi na trenutne razmere po svetu, ki so nastale zaradi novega koronavirusa. Sprejeli so številne ukrepe, ki bodo v teh časih zavarovale uporabnike pred prejemanjem napačnih informacij ter jim hkrati olajšale preživljanje karantene. V zadnjih dveh tednih marca so na aplikacijo tako prišle naslednje spremembe:
Želeli so izkoristiti doseg velikega števila ljudi, ki ga aplikacija ponuja, zato v nekaterih državah ob prihodu na prvo stran, uporabnike pričaka obvestilo “Help Prevent the Spread of Coronavirus: See the latest information from the World Health Organization so you can help prevent the spread of COVID-19. — Go to who.int”.
Vsakemu, ki v iskalnik na Instagramu vpiše geslo povezano s koronavirusom, se odpre sporočilo »Looking for coronavirus info?«, ta pa vas napoti na spletno stran www.who.int.
Nova "Stay Home" nalepka je zavzela mesto na vrhu story menija in nagovarja uporabnike naj sprejmejo odgovornost ter ostanejo doma. Nalepka žal ni dostopna v Sloveniji.
Z namenom preprečevanja širjenja napačnih informacij in neprimernih šal, je Instagram odstranil in onemogočil ustvarjanje vseh AR filtrov, povezanih z virusom.
Vse vsebine povezane s COVID-19, ki so s strani zdravstvenih organizacij ali uporabnikov označene kot neprimerne zaradi širjenja lažnih informacij ali drugih razlogov in se za take tudi izkažejo, so iz Instagrama izbrisane.
Odstranitev profilov povezanih s koronavirusom iz seznama priporočenih profilov.
Prepoved neprimernega oglaševanja podjetjem, ki prodajajo izdelke povezane s COVID-19.
Lansiranje »Donation« nalepke v državah, kjer ta še ni bila na voljo. Z njeno pomočjo, lahko uporabniki najdejo podjetja, ki jih želijo v času krize podpreti.
PREDVAJANJE GLASOVNIH SPOROČIL
Glasovna sporočila so v zadnjem času postala izredno priljubljena tudi med uporabniki na Instagramu, saj so bolj instantna - vzamejo manj časa, kot pisanje. Sedaj se vam, ob prejetem glasovnem sporočilu v DM-u, pokaže napis "Raise to your ear to play". To pomeni, da za predvajanje le tega, telefon samo približate k ušesu.
"DONATION” NALEPKA
"Create mode” je v svojo zbirko dodal nov način za še hitrejšo delitev storyjev z nalepko "Donation”, ki jo najdemo tudi v story meniju. S posodobitvijo želijo nanjo dodatno opozoriti in spodbuditi k doniranju izbranim organizacijam, ki so bile ali pa še bodo finančno oškodovane med krizo COVID-19.
V TESTIRANJU
SELFIE NALEPKA
V testiranju je nova nalepka, s katero bomo čez ustvarjen selfie lahko dodali efekt vezan na različne emojije, ter s tem kreirali personalizirano animirano nalepko. Če se Instagram odloči, da bo funkcijo razširili med vse uporabnike, bo prinesla še en način za kreativno izražanje.
SPREMENJEN DOSTOP DO "ACTIVITY” in DM STRANI
Pri nekaterih uporabnikih je trenutno v testiranju nova pozicija gumbov, ki prinaša zamenjavo dostopa do DM in "Activity” strani. Instagram želi s tem uporabnikom namigniti, da je komunikacija s sledilci bolj pomembna kot všečki in komentarji pod vašimi objavami.
GOVORI SE
ODZIV NA IGTV Z VIDEOM
Instagram dela na funkciji, ki bi omogočila, da se odzovete na IGTV drugega uporabnika s svojim lastnim videom. Če jo boste želeli omogočiti, bo to potrebno označiti v nastavitvah pred objavo.
*Posodobitev močno spominja na možnost "Duet”, ki jo ponuja TikTok, s katero se uporabniki spodbujajo k raznoraznim izzivom.
»BLOCK/RESTRICT« VEČIH PROFILOV HKRATI
Včasih si želite med komentarji pod svojo objavo blokirati oz. omejiti več uporabnikov naenkrat. Trenutno je možno označiti le vsakega posebej, govori pa se o posodobitvi, ki bi ponudila možnost označevanja večih hkrati.
»MIRROR« NAČIN
Na storyje prihaja nov kamera način imenovan "Mirror”, v katerem se bo vsebina na ekranu zrcalila na 5 različnih načinov, podobno kot pri kalejdoskopu. S tem bi se uporabnikom odprle nove možnosti za kreativno ustvarjanje.
NADGRADNJA "HIGHLIGHTSOV"
Instagram želi uporabnikom omogočiti, da bi lahko "Highlightom" dodali lokacijo in do 4 hashtage. Na ta način bi dosegli novo publiko, tako kot to do sedaj že delamo s hashtagi pod objavami.
SKRIVANJE STORYJEV
Prihaja možnost, da točno določen story skrijete pred točno določeno osebo. Posodobitev bi izboljšala uporabniško izkušnjo, saj lahko trenutno onemogočimo ogled izbrani osebi le za vse storyje hkrati.
SHRANJEVANJE LIVE VIDEOV
Dobili naj bi nov meni ob zaključku LIVE videa. Ta bi ponudil možnost izbire, da video delite na story, shranite v galerijo ali pa direktno na vaš IGTV kanal. Zadnje si mnogi želijo že dlje časa, saj tako LIVE video ostane na Instagramu za vedno oz. vsaj dokler ga ne izbrišete sami. Na ta način omogočite ogled tudi tistim, ki so bili v času predvajanja odsotni ali pa so zamudili dodatnih 24 ur, v katerih je bil video še na voljo.
POVEZAVA IG IN FB STORYJEV
Trenutno vam ob deljenju storyja z vašimi sledilci na Instagramu, ta ponudi, da ga istočasno delite tudi na Facebooku. Sedaj prihaja še obratna možnost. Story ustvarjen na FB, boste lahko hkrati delili na Instagram.
Z novostjo bi prihranili delo kreatorjem ter privabili več ogledov in interakcij, tako na eni kot na drugi platformi. Gre še za eno odločno potezo Facebooka, da pokaže lastništvo nad Instagramom.
Govori se tudi o sinhronizaciji ogledov storyjev. Ta pomeni, da se odprt story v eni aplikaciji, šteje kot pogledan na obeh. Sprememba se zdi minimalna, vendar uporabniki in ustvarjalci na to čakajo že kar nekaj časa. Olajšala bi namreč pomisleke povezane z ustvarjanjem ločenih vsebin za vsako aplikacijo posebej in odstranila moteč problem dvojnega ogleda.
IZGINJAJOČA SPOROČILA
Instagram kopira še eno popularno funkcijo Snapchata - izginjanje sporočil. Govori se, da naj bi uporabniki dobili možnost dodatnega pogovornega okna, ki bi se odprlo v »Dark« načinu in omogočilo, da se sporočila izbrišejo v trenutku, ko bi ga zapustili. Do sedaj je Instagram najbližje tej funkciji prišel z gumbom »Unsend«, ki v pogovoru dovoli ročen izbris določenega sporočila.
NOV »ACTIVE« ZAVIHEK
V DM-u naj bi poleg »Primary« in »General« zavihkov, dobili še »Active«, ki bi kazal, kdo izmed vaših stikov, je trenutno aktiven na platformi, podobno kot smo navajeni iz Facebooka.
*Zaenkrat še ni jasno ali bo zavihek viden vsem ali zgolj tistim, ki imajo vidljivost »Activity« statusa vključeno.
ODKRIVANJE NOVIH PROFILOV
Poleg že poznanega gumba »Discover people« (prikažejo se uporabniki, ki jih mogoče poznate), naj bi na Instagram sedaj prišel še »Discover accounts«, ki bi, na podlagi vaših interesov, predlagal seznam novih profilov priljubljenih kreatorjev in znamk. Gre za podoben algoritem, ki vam je do sedaj predlagal vsebine na Explore strani. Gumb bi se pokazal na vrhu vaše »Following« liste.
KUPONI
Prihaja sprememba za »Business« profile, ki bi prinesla nove možnosti za enostavno nagovarjanje sledilcev k doniranju sredstev. V nastavitvah profila bomo lahko dodali povezavo (»Link«), ki bo vodila do kuponov (»Gift Cards«). S sledilci jo bomo imeli možnost deliti preko nove nalepke na storyjih – »Support« ali novega gumba na profilu, ki bi se nahajal poleg že dobro poznanih »Follow« in »Messages«.
Na ta način želi Instagram pomagati podjetjem in kreatorjem, katerih poslovanje je prizadela trenutna situacija. Veliko jih je namreč moralo zapreti svoje fizične trgovine, s kuponi oz. donacijami pa bi lažje ohranila delovanje posla v času karantene.
PISAVE NA STORYJU
Ena od prihajajočih posodobitev naj bi bil tudi prenovljen dizajn oz. sprememba pozicije gumbov za izbiranje pisav pri urejanju storyjev. Ikone teh bi bile večje in prestavljene na spodnji del ekrana, kar bi omogočilo boljši pregled in lažje izbiranje.
NOV GUMB ZA VIDEO KLIC
V DM bo poleg imena uporabnika in ikone za direktno pošiljanje fotografije posamezniku, prišla še bližnjica za video klic. S tem si Instagram želi nanjo opozoriti in jo ponuditi na dosegu roke. Morda še ena posodobitev povezana s trenutno situacijo in karanteno, v kateri se nahajamo.
ZAZNAMOVALO
KARANTENA
V Sloveniji smo že v četrtem tednu karantene in tako kot drugje, so tudi na Instagramu uporabniki hitro našli nove načine za medsebojno povezovanje in krajšanje časa. Množično so se začeli pojavljati raznorazni izzvi na storyjih, kjer so uporabniki objavili sliko ali video ter pozvali prijatelje, da naredijo enako. Storyje so preplavile slike iz otroštva, raznovrstni športnimi izzivi, šablone za delitev najljubših profilov, karantenskih aktivnosti itd.
Zaradi označevanja drugih in s tem hitrega širjenja izzivov, so ti postali verižni in preplavili celoten Instagram. Navdušenje nad njimi sicer nekoliko pojenja, verjetno pa si bodo uporabniki kmalu spomnili česa novega, kar jim bo še dodatno zapolnilo dneve doma.
EMAIL »Reset your password«
Okoli 10.3. nas je presenetil sumljiv email – »Reset your password«, ki ga je večina prejela na svoj elektronski naslov. Za vas smo poizvedeli, zakaj je do tega prišlo v tako velikem številu in dobili odgovor, da je šlo za original email od Instagrama, ki pa je bil poslan ponesreči, med enim od testiranj. Ne glede na to, ali ste kliknili na povezavo, geslo zamenjali ali ne, ne bi smelo priti do nikakršnih težav ali zlorab.
LIVE VIDEI
Čeprav nas je večina morda že pozabila na funkcijo LIVE videov, pa se je v zadnjih nekaj tednih situacija popolnoma spremenila. Čez noč so postali eno bolj popularnih orodij. Pogovor s sledilci, prijatelji, influencerji in celo pravi koncerti – LIVE vam vse to omogoča kar iz domačega naslonjača.
Najbolj odmeven primer v teh tednih, je definitivno "koncert" Derricka Jonesa (@DNice). DJ, raper in producent je na začetek LIVE videa opozarjal cel dan prek svojega Twitter računa s hashtagom #ClubQuarantine in ob 5ih popoldne pričel s pravim koncertom v živo, ki je trajal vse do jutranjih ur. Pridružile so se mu največje osebnosti na Instagramu in po svetu. En za drugim so v video vstopali raznorazni zvezdniki in politiki: Janet Jackson, Michelle Obama, Oprah. Gosti so prihajali kot po rdeči preprogi: Rihanna, Jada Pinkett Smith, Will Smith, Lenny Kravitz, Naomi Campbell, Mark Zuckerberg ... V enem trenutku, je D-Nice naredil premor med pesmima in oznanil ter se zahvalil za 100k gledalcev. Po koncu koncerta, je na svojem profilov pridobil več kot 600.000 novih sledilcev.
Glasbene zvezde po celem svetu nas poskušajo v času karantene zabavati in nam pomagati, da se v situaciji ne počutimo preveč osamljene. Trendu so se pridružili tudi izvajalci kot so: Dillion Francis, Diplo, Coldplay, John Legend, Shawn Mendes in Camila Cabello, Charlie Puth id. Ogromno gledanost je imel tudi LIVE video, ki ga je organiziral priljubljeni italijanski pevec, raper Fedez, mož Chiare Ferragni, katerega glavni zvezdi sta bili legendarni Andrea Bocelli in njegov sin Matteo Bocelli.
»GESTURE« AR FILTER
Zanimivo je bilo videti, da je Instagram preplavil tudi nov AR filter, ki pa je nastal kot kopija izziva na TikToku. Uporabnike je spodbujal, da s prsti imitirajo emojije, ki se nahajajo v zgornji vrstici filtra in hkrati ujamejo ritem glasbe, predvajane v ozadju. Ste se že pomerili s svojimi prijatelji? Filter najdete na profilu uporabnika @i.m.noel. Have fun :)
Yorumlar