top of page

Top posodobitve Instagrama - JUNIJ 2020



Za nami je že skoraj polovica leta in v tem času nas je Instagram razveselil z velikim številom novih funkcij in uporabnih posodobitev. Tudi ta mesec niso zaostajali. Prejeli smo novosti, ki bodo koristile tako oglaševalcem kot kreatorjem in ostalim uporabnikom.


V juniju smo zabeležili tri večje posodobitve, in sicer DM nalepko, nove načine zaslužka za kreatorje, ki gradijo svoj uspeh na Instagramu ter mavrična orodja v podporo LGBTQ+ skupnosti. Še posebej veliko pozornosti je v tem času dobilo tudi komunikacijsko orodje DM. Tu se govori o večih novih posodobitvah, od celotne integracije FB Messengerja do same izbire barvnega ozadja pogovora. Junij je bil hkrati tako na Instagramu, kot tudi po celotnem svetu v znamenju ozaveščanja problematike rasizma, ki jo je sprožila smrt Georga Floyda. Kako so se ob tem odzvali uporabniki Instagrama, kaj si le ta prizadeva v tej smeri narediti in še več, si preberite v članku.



POSODOBITVE


DM NALEPKA


Tudi junija nam je Instagram predstavil novo nalepko. Tokrat gre za "DM sticker", s katerim lahko uporabniki na vaših storyjih z enim klikom skočijo direktno v vaš DM. Napišite poljubno tematiko, nato pa vaše sledilce z nalepko pozovite, da vam komentirajo ali odgovorijo v zasebno sporočilo.


Pred objavo ji lahko določite barvo, pripišete besedilo ali pa vržete kocke ter izberite med možnostmi, ki jih predlaga Instagram.



S funkcijo želijo uporabnike še dodatno spodbuditi k večji komunikaciji znotraj aplikacije.



"PRIDE MONTH"


Tako kot lansko leto, je bil tudi letos junija Instagram obarvan mavrično. V mesecu ponosa smo dobili nekaj novih funkcij, pri čemer so nam nekatere poznane že od lani, spet druge pa je Instagram letos lansiral na novo. Zopet so tu mavrično obarvani tematski hashtagi (npr. #lgbtq, #bornperfect, #equalitymatters, #accelerateacceptance, #pride2020 ...), ki jih lahko zasledimo v opisu in komentarjih pod objavami, na storyjih, v DM-u oz. praktično povsod na aplikaciji.



Na novo je Instagram za to priložnost ustvaril 3 nalepke, ki ob uporabi na storyju, krog le tega obarvajo mavrično. Enako se bo zgodilo, če nanj dodate enega izmed tematskih hashtagov.



Korak dlje pa so letos naredili s tematsko kreiranimi AR filtri, katerih zbirko so napolnili kreatorji z vseh koncev sveta in do katere lahko dostopate v galeriji AR filtrov.



Letošnji "Pride Month" je bil za LGBTQ+ skupnost še posebej pomemben, saj je bil za mnoge virtualen način praznovanja, zaradi trenutno aktualne COVID-19 situacije, edina možnost. Naloga Instagrama je bila tako skupnosti popestriti njihov mesec.



ZASLUŽEK ZA KREATORJE


Instagram se zaveda, kako pomembno vlogo na platformi predstavljajo influencerji oz. kreatorji, ki veljajo za eno najmočnejših skupnosti. Prav zato ni nič čudnega, da Instagram išče vedno nove načine, kako jim omogočiti dodatne oblike zaslužka, še posebno v težkih ekonomskih časih, v katerih smo se trenutno znašli. V juniju smo tako na platformo dobili dve novi obliki zaslužka - oglase na IGTV in "Badges" na LIVE videe.


#1 OGLASI NA IGTV


Na IGTV so prišli oglasi, z njimi pa tudi prva možnost zaslužka s to vrsto vsebin za kreatorje. Le ti bodo z umestitvijo oglasov med svoje videe lahko zaslužili 55% prihodkov. Uporabnik bo namreč s klikom na njihov video in ogledom oglasa omogočil kreatorju delež oglaševalskega dobička.


Oglasi bodo prilagojeni za mobilne naprave, vertikalni in se bodo predvajali maksimalno 15 sekund. Zaenkrat se bodo ti pojavili le takrat, ko boste do IGTV videa dostopali iz predogleda na feedu.


Instagram z deljenjem prihodka želi spodbuditi kreatorje, da začnejo investirati v ustvarjanje IGTV videov! Oglasi so v začetni fazi in bodo najprej na voljo zgolj za izbrano skupino kreatorjev in oglaševalcev v Ameriki. Za njihovo pravo delovanje bo potrebno počakati še dobro leto. Govori se, da bodo kasneje najverjetneje dodali tudi možnost, da uporabnik oglas sam preskoči, enako kot je to že možno na Youtubu in podobnih platformah.


#2 "BADGES"


Drugi način, s katerim bodo lahko kreatorji po novem zaslužili, pa je možnost kupovanja značk oz. tako imenovanih "Badges", ki se pojavijo v obliki srčkov med LIVE videi. Uporabniki bodo lahko izbirali med tremi različnimi vrednostmi značk, od 0.99$ do 4.99$.


Kupili bodo lahko 1 značko na 1 LIVE video. Pri posamezniku, ki bo značko kupil in s tem podprl kreatorja, bo ob njegovem uporabniškem imenu javno vidno število srčkov glede na znesek prispevka.



Hkrati bo kreator lahko med LIVE videom dostopal do seznama vseh tistih, ki so med njegovim videom kupili značke.


V začetni fazi si Instagram ne bo jemal procentov od prodaje značk, kasneje pa naj bi nek delež pripadal tudi njim.


Tudi ta način zaslužka bo s prva na voljo zgolj manjšim skupinam izbranih posameznikov in podjetij iz Amerike, kasneje pa ga imajo plan razširiti najprej v Brazilijo, Anglijo, Nemčijo, Francijo, italijo , Turčijo, Španijo in Mehiko. Verjetno ni naključje, da so posodobitev lansirali ravno v času, ko so LIVE videi postali tako popularni.


*Nobene od zgornjih dveh posodobitev pri nas še ni za pričakovati kmalu.



GOVORI SE


"SHOPPING TAGS" V OPISU POD OBJAVO


Instagram že nekaj časa dela večje premike na področju prodaje na platformi. V prejšnjem mesecu je to potrdil, ko je uradno lansiral "Instagram shop" (več preberite tukaj), ta mesec pa se govori tudi o novi bližnjici. "Shopping tags", ki jih sedaj že dobro poznamo, naj bi lahko po novem uporabili tudi v opisih pod objavami. Do zdaj smo jih namreč lahko dodajali le kot oznake na slikah ali storyjih (Več o tem kako, si preberite tukaj).



Posodobitev bi pomenila velik preobrat za podjetja, ki do sedaj v opise niso mogla dodajati nobenih zunanjih povezav. Možnost, da bi dobili dodaten link do svoje spletne strani ali drugih spletnih mest je namreč med uporabniki močno pogrešana. "Shopping Tags" v opisu bi bili tako odlična alternativa. Hkrati bo uporabna tudi za influencerje, ki jo bodo lahko vključili v sponzorirane objave.



INTEGRACIJA FB MESSENGERJA


Da bi se hčerinska podjetja Facebooka združila v eno močno komunikacijsko orodje, se govori že kar lep čas. Vse močnejše so govorice o začetni fazi integracije FB messengerja direktno v Instagram aplikacijo. S tem bi se vaša sporočila prenesla in bila dostopna na enem mestu.



Pri Instagramu so trenutno potrdili le, da je prototip res v izdelavi, niso pa podali informacij o tem, kdaj lahko posodobitev zares pričakujemo.



ZVOK SPOROČIL


Govori se, da bo po novem v nastavitvah DM-a, s klikom na gumb "Message Sound" možno izbirati med različnimi zvoki ob prejetju novih sporočil.




BARVNO OZADJE DM-a


Že pol leta nas Instagram draži z barvnimi sporočili v DM-u. Posodobitev je pri nekaterih uporabnikih že lep čas v testiranju, spet drugim še nikoli vidna. Ob vsem tem pa se sedaj govori še o dodatnih možnostih obarvanja ozadji v pogovorih DM-a.



Tudi vi že komaj čakate premik na tem področju? :)



SKUPINSKA SLIKA POGOVORA


Prihaja možnost, da boste skupinskemu pogovoru na Instagramu lahko dodali oz. zamenjali sliko, podobno kot smo to do sedaj že navajeni iz Facebook Messengerja.




OSEBNA IDENTIFIKACIJA


Instagram dela na novi funkciji, s katero želijo zavarovati skupnost in zagotoviti, da je vsebina na platformi avtentična in resnično pripada ustvarjalcem. Gre za nov korak, ki bo potrdil uporabnikovo identiteto. To bo posameznik dokazoval z nalaganjem slike osebnega dokumenta, selfijem in zahtevanimi dodatnimi podatki.




"MUTE" MED SNEMANJEM STORYJEV


Govori se tudi o novi možnosti v nastavitvah story kamere, s katero naj bi samodejno izključili zvok med snemanjem storyjev. Nastavitev ne bo možna za vsak story posebej, ampak bo enkrat onemogočena funkcija veljala za vse nadaljne storyje do izključitve.




ZAZNAMOVALO JE

ČRNE OBJAVE


Instagram so 2. junija preplavile črne objave. V znak solidarnosti gibanja #blacklivesmatters, so uporabniki na Instagramu po celem svetu na svoj feed pričeli z objavljanjem črnih fotografij, s pripisanim #blackouttuesday. Pod tem hashtagom se je na črni torek tako objavilo več kot 20 milijonov objav.



Gibanje je začela glasbena industrija, ki se je odločila za dan molka, z namenom ustvarjanja prostora za iskren, refleksiven in produktiven pogovor o tem, katere ukrepe je potrebno sprejeti za podporo črnske skupnosti. Močno akcijo je sprožil zloglasen primer Georgea Floyda, žrtve rasizma in policijske brutalnosti, ki se je končala z njegovo smrtjo, le ta pa je nato odmevala po vseh socialnih medijih.


Namen akcije je bil preplaviti družbena omrežja in s tem opozoriti na svetovno problematiko ter hkrati spodbuditi k dodatnemu izobraževanju oz. pridobivanju informacij o sami situaciji. Gibanju so se priključili tako številni zvezdniki, podjetja, organizacije in glasbene založbe kot tudi posamezniki.


*Npr.: Spotify je šel še korak dlje in na platformo pri poslušanju dodal 8-minutno in 46-sekundno vmesno tišino - točno toliko, kolikor časa je policist dušil Georgea Floyda!


Gibanje "Black Lives Matter" je torej zajel celoten Instagram. Med drugim je tudi CEO Instagrama, Adam Mosseri na svoj profil objavil čustven video, v katerem je spregovoril o trenutni situaciji, kako se le ta odraža pri njih ter kakšno je o tem njegovo mnenje. Spodbuja uveljavitev pozitivnih sprememb posameznikov in usmeritev v ne tako kratkoročna, ampak bolj dolgoročna dejanja. Pri Instagramu je glavni cilj podpreti skupnost, trenutno še posebej tisto, ki to najbolje potrebuje. Želijo jim ponuditi prostor za izražanje in uslišati njihov glas, prav tako pa ponuditi tudi dodatno pomoč na njihovih poslovnih poteh. Hkrati temeljito preverjajo tudi vse aktivnosti in politiko delovanja, v primeru, da ni prišlo do kakršnekoli zatiranosti z njihove strani.


Mosseri uporabnike po celem svetu nagovarja:

"And so what I ask of you is to figure out what you can do, how you can help. Not what you can say, because right now we have enough words, and we don't have enough action."


Pereča tematika in iskanje primernih rešitev bo proces in hkrati tudi izziv. Zanimivo bo spremljati, kaj vse bo tukaj naredil Instagram.


*Tudi v Sloveniji je gibanje podprlo mnogo manjših in večjih vplivnežev in s tem spodbudilo, da se pri nas ozavešča o problemu rasizma. Še posebej so nam ostali v spominu storyji slovenske modne blogerke @larabegic, ki so po našem mnenju dobro zajeli obširno tematiko, hkrati pa predstavili, kako lahko pomaga prav vsak izmed nas. Storyje še vedno lahko pogledate na njenem profilu pod #blm.

 

0 comments

Commenti


bottom of page