Algoritem je beseda, ki v Insta svetu verjetno zbuja največ pozornosti, sploh pri tistih, ki si ga želijo "podrediti". Instagram od spremembe algoritma julija 2016, ko smo izgubili kronološki pregled ("chronological feed"), ki vsebine razvršča glede na čas objave, nikoli ni izdal, po kakšnem ključu se zdaj razvrščajo. Vse do danes.
Glede na številne pritožbe s strani uporabnikov, ki nikakor ne sprejmejo takšne razvrstitve objav, se je Instagram odločil, da se približa uporabnikom in jim da nekaj več informacij, kako algoritem dejansko deluje. Uporabniki naj bi pri kronološkem razvrščanju vsebine zgrešili 70 % vseh objav in 50 % objav njihovih prijateljev, ne glede na zmedo z novim algoritmom, pa sedaj več kot 800 milijonov uporabnikov Instagrama vidi 90 % objav svojih prijateljev in na tem družbenem omrežju tudi preživi več časa.
1. junija 2018 je v San Franciscu podjetje, ki si ga lasti Facebook, nekaterim novinarjem s področja tehnologije prvič ponudilo vpogled v zapleten algoritem, ki narekuje, kaj vidite in koliko vaših sledilcev vidi vaše objave. Feed slehernega uporabnika je unikaten, saj ga Instagram ustvari s pomočjo sledenja obnašanja in aktivnosti posameznika. Tudi če bi imela dva uporabnika povsem enak profil, bi feed razlikoval glede na njune interakcije z ostalimi profili.
Trije glavni faktorji, ki določajo, kaj vidite, so:
#1 Interes ("interest") = Instagram predvidi, koliko vam bo določena objava všeč. Bolj kot je, glede na vašo preteklo aktivnost, verjetno, da vam bo vsebina všeč, višje v feedu se bo pojavila. Najlažje si to predstavljate s primerjavo z explore stranjo, kjer, ko enkrat všečkate na primer objavo iz fitnesa, boste naslednjič tam videli sama izklesana telesa in proteine.
#2 Časovnica ("timeliness") = koliko časa nazaj je bila vsebina objavljena. Posodobljen algoritem naj bi prioritiziral novejše objave in ne več fotografij in posnetkov izpred tedna dni.
#3 Odnos ("relationship") = kako blizu ste si z osebo, ki je vsebino objavila. Zelo pomembna je interkacija med profili - komu komentirate vsebine, čigav profil večkrat obiščete, s kom si pišete, komu redno všečkate objave ... Na ta način naj bi poskrbeli, da objave vam bližjih oseb in znamk vedno vidite.
Pogleg glavnih faktorjev na razpored vsebin vplivajo še drugi kriteriji. Izpostavljeni so bili tudi naslednji trije:
#4 Pogostost ("frequency") = kako pogosto odprete aplikacijo. Bolj pogosto kot odpirate Instagram, večkrat pregledate feed, bolj kronološke bodo objave, saj naj bi videli vsebine, ki so nastale od zadnjega obiska. Če aplikacijo uporabljate malo, boste ob ponovnem pregledu videli izpostavljene vsebine s strani algoritma, ne zgolj najnovejših.
#5 Sledenje ("following") = koliko profilom sledite. Več profilom kot sledite, več možnosti ima Instagram za izbiro, katere objave vam pokaže.
#6 Uporaba ("usage") = koliko časa preživite na Instagramu odraža ali samo na hitro pregledate nove vsebine ali iščete globje in se dejansko posvetite različnim vsebinam.
Ekipa Instagrama je odgovarjala tudi na nekatera najbolj pogosta vprašanja in govorice. Tukaj so njihovi odgovori.
Ali se kronološki feed vrača?
Ne. Instagram trenutno ne razmišlja o tej možnosti, ker ne želijo še večje kompleksnosti sistema, a poslušajo odzive in težave uporabnikov ter se poskušajo prilagoditi.
Ali prehod na poslovni profil pomeni manjši doseg?
Ne. Instagram ne favorizira osebnih ali poslovnih profilov, tako da sprememba ne bo vplivala na rezultat.
Ali video posnetki v novem algoritmu dosežejo več uporabnikov?
Načeloma ne. Instagram sam po sebi ne dela razlik med fotografijami in video formati. Ponudil vam bo več videov, če video posnetke redno gledate. Če se pri posnetku nikoli ne ustavite, jih boste začeli videvati redkeje.
Ali algoritem nagradi uporabnike, ki pogosteje uporabljajo Stories in Instagram Live?
Ne. Tako pravi Christina d'Avignon, glavna vsebinska oblikovalka Instagram feeda: "Ne, ne favoriziramo profilov, ki uporabljajo različne funkcije aplikacije več kot ostali. Edini način, da ste višje uvrščeni, je, da so vaše objave vsebinsko odlične". Seveda pa so načini, da izboljšate svoj doseg - uporabljajte hashtage in vedno dodajte lokacijo, da se pojavite v več rezultatih iskanja.
Vas Instagram zavira, če objavljate preveč?
Algoritem dosega objav ne zavira, a pri več objavah naenkrat lahko vsebine loči, da je feed za uporabnika bolj raznolik/pester. Odkar je možno objaviti galerijo ("carousel format") več fotografij/posnetkov je takšnega objavljena sicer manj.
Je "shadowban" resničen?
Uporabniki so v letu 2017 kot domine padali na teorijo, da Instagram ne prikaže objav pod vsemi hashtagi, ki so jih uporabili. Njihovih objav tako uporabniki, ki jim ne sledijo, sploh niso videli. Instagramovi predstaviki so na novinarski konferenci te očitke popolnoma zavrnili ter dodali, da uporaba velikega števila hashtagov ne vpliva na doseg objave.
Zanimivo, kako je Instagram zavrnil vse predpostavke in opažanja uporabnikov zadnjega leta. Kaj pa opažate vi? Ste strinjate z njihovi razlagami ali imate kakšne svoje teorije? Let us know.
Viri:
https://techcrunch.com/2018/06/01/how-instagram-feed-works/?guccounter=1
https://later.com/blog/instagram-algorithm-update/
Comments