Čas je za pregled novosti meseca februarja, ki je tokrat prinesel kar nekaj posodobitev, ki jih je Instagram obljubljal že vse od lanskega leta. Med drugim smo dobili možnost odgovarjanja na storyje z GIF-i, na enem mestu zbrane vse deljene vsebine v zasebnih sporočilih in začasno zaklenitev uporabniškega imena pri dodajanju novega. V testiranju je možnost obrezovanja story videov znotraj aplikacije in barvna DM sporočila. Govori se tudi o prihodu oglasov med IGTV videe, reagiranje na zasebna sporočila z emojiji itd.
Mislite, da ste na tekočem? V kolikor niste uspeli dnevno slediti storyjem na našem profilu, smo za vas zbrali vso dogajanje meseca februarja na enem mestu in predstavili vse posodobitve še bolj podrobno.
POSODOBITVE
ODZIV NA STORY Z GIF-om
Posodobitev, ki smo jo napovedali 4 mesece nazaj, je končno prišla na naše profile. Sedaj lahko na storyje odgovorite tudi z GIF-i.
Napišite ključno besedo ali kliknite na ikono na desni strani vrstice za pisanje in izberite željen GIF. Posodobitev prinaša še več kreativnih in zabavnih načinov za odgovarjanje in nadaljevanje pogovorov v vaših zasebnih sporočilih.
NOVE KATEGORIJE NA "FOLLOW" LISTI
Namen Instagrama je združevanje ljudi, ki imajo podobne interese, vendar vsi vemo, da se ti skozi čas lahko spremenijo. Naša zanimanja, želje in potrebe so morda drugačne, kot so bile pred dvemi leti. Prav zato, so v februarju lansirali novo posodobitev, ki vam pokaže s kom ste največ, in s kom najmanj v interakciji. Po novem se vam tako s klikom na seznam ljudi, ki jim sledite, na začetku pokažeta dve kategoriji - "Least Interacted With" in "Most Shown in Feed".
Kategoriji prinašata večji vpliv uporabnikom nad tem, kaj se jim bo prikazovalo na "News feedu". Hitreje odstranite profile s katerimi ste najmanj v stiku in njihovih vsebin več kot očitno na svojem feedu ne pogrešate, ter sami korigirajte kdo se vam bo prikazoval največ. Povečajte število kvalitetnih vsebin in odstranite nerelavantne!
SLIKE IN VIDEI V DM-u NA ENEM MESTU
Instagram DM je postal eno od najbolj priljubljenih orodij na aplikaciji. Poleg pogovorov je namenjen tudi izmenjevanju slik, videov in objav. Kot napovedano lani, je prišla posodobitev, ki na enem mestu združuje vse vsebine deljene v pogovoru z določeno osebo.
Do vsebin pridete s klikom na zasebna sporočila, izberete želen pogovor in kliknete na info ikono. Vse deljene slike in videe, ki ste si jih z osebo kadarkoli izmenjali, imate sedaj zbrane na enem mestu, brez zamudnega iskanja po celotnem pogovoru.
ZAKLENJENO UPORABNIŠKO IME
Še ena od naših napovedi, ki se je uresničila, je zaklenjeno uporabniško ime. Zdaj bo Instagram omogočil, da pri spreminjanju le tega, starega zaklene za 14 dni. V kolikor si v tem času premislite, ga boste lahko uporabili ponovno. Po preteklem obdobju, pa bo zopet na voljo vsem ostalim uporabnikom.
To bo med drugim ustavilo bote, ki so "prežali" na izbrana uporabniška imena in jih zasedli takoj, ko so se le ta sprostila. Ustvarjanje profilov zgolj z namenom, da jih zasedejo, je na Instagramu namreč že nekaj let popularen način za zaslužek (kot zakup domen).
PREGLED NAD PRIJAVAMI
Med nastavitve je prišel nov zavihek "Support Requests", s katerim želi Instagram obveščati svoje uporabnike o statusu objav, ki so jih prijavili. Na enem mestu je tako zbrana celotna zgodovina prijav, ki ste jih naredili in kako se je zoper njih odločil Instagram. V kolikor se z njihovo odločitvijo ne strinjate, so dodali tudi možnost, da zahtevate ponoven pregled.
V TESTIRANJU
BARVNA DM SPOROČILA
V testiranju je nova posodobitev, ki vaša DM sporočila obarva v gradientu od modre do vijolične, barvah, ki so jih črpali iz logotipa Instagrama. Skozi skrolanje po pogovoru se barve tako postopoma lepo prelivajo. Funkcija je trenutno v testiranju in jo najdemo zgolj pri izbrani skupini uporabnikov. Zaenkrat ni znano ali bomo lahko barvna sporočila vklopili/izklopili ali izbirali med različnimi barvami.
OBREZOVANJE STORY VIDEOV
Posodobitev "Trim", ki je že na voljo nekaj posameznikom, vam omogoča, da story video obrežete kar znotraj Instagrama, tik pred objavo. Do orodja boste dostopali preko nove ikone v zgornjem desnem kotu.
V tem trenutku kreatorji posnet video raje skrajšajo z uporabo funkcije znotraj galerije na telefonu ali dodatnimi zunanjimi aplikacijami in ga šele nato objavijo na svoj story. Čeprav se zdi posodobitev majhna, pa za uporabnike pomeni veliko spremembo pri urejanju.
NOVA MOŽNOST @ALL V SKUPINSKEM POGOVORU
Nova posodobitev prinaša možnost označevanja vseh ljudi v skupinskem pogovoru naenkrat. Do sedaj smo lahko obvestili zgolj vsakega posameznika posebej, novo pa je obvestilo, ki ga prejmejo vsi udeleženci hkrati.
Možnost oznake enega udeleženca pogovora:
Možnost oznake vseh hkrati:
V kolikor funkcijo že imate, jo lahko uporabite tako, da znotraj skupinskega pogovora pričnete pisanje sporočila z @ in nato izberete "@all".
GOVORI SE
IGTV OGLASI
Govori se o novi posodobitvi, ki bi dala priložnost zaslužka vsem ustvarjalcem IGTV vsebin. Instagram želi ponuditi možnost dodajanja plačanih oglasov med IGTV videe, s katerimi bi kreatorji sedaj začeli služiti. Oglase bi upravljali znotraj novega "Instagram Partner Programa", ki pa je trenutno zgolj v obliki prototipa. Deloval bi podobno, kot Facebook Watch, pri katerem kreatorji dobijo 55% dobička od oglasov, ki se predvajajo med njihovimi videi. Procenti za IGTV še niso znani, vendar glede na to, da gre za hčerinsko aplikacijo Facebooka, verjetno ne bodo veliko odstopali.
Govorice je komentiral tudi direktor Instagrama Adam Mosseri:
"It’s no secret that we’ve been exploring this. We focused first on making sure the product had legs — else there would be little to monetize in the first place. IGTV is still in its early days, but it’s growing and so we’re exploring more ways to make it sustainable for creators."
Instagram je prej sodeloval le z izbrano skupino vplivnežev, ki so prejemali manjša sredstva za stroške produkcije pri ustvarjanju. Ostali uporabniki so se lahko zanašali samo na dobiček, ki je prišel direktno od podjetij, katerih produkte/storitve so bile omenjene v videu. Prav zato, se je veliko kreatorjov raje posluževalo YouTubea, kjer so lahko zaslužili tudi z oglasi. Z novo funkcijo pa Instagram želi še dodatno motivirati uporabnike k objavljanju kvalitetnih vsebin na IGTV.
EMOJI REAKCIJE NA DM SPOROČILA
Uporabniki naj bi po novem na sporočila v DM-u reagirali z emojiji. Trenutno je možna zgolj reakcija - všečkanje sporočila s srčkom, ki pa se mu morda kmalu pridružijo še nekateri drugi emojiji. Funkcija je trenutno v testiranju in jo ima na voljo le manjše število uporabnikov. Poznana nam je predvsem iz FB Messengerja, kjer jo že navdušeno uporabljamo, zato lahko pričakujemo, da bi bila dobro sprejeta tudi na Instagramu.
"DARK MODE"
V kolikor si trenutno želite imeti Instagram v temnem načinu, si boste zato morali "Dark mode" vključiti za celoten telefon. Pogoj je, da imate enega od aktualnih operacijskih sistemov iOS 13 ali Android 10, ki funkcijo omogoča. Govori pa se, da lahko v kratkem "Dark mode" pričakujemo med nastavitvami znotraj same aplikacije. Hkrati bi bila posodobitev na voljo tudi pri uporabi Instagrama na računalniku.
DODATNE MOŽNOSTI PRI "SAVE SECTION"
Prihaja izboljšan "Saved" zavihek, ki bo po novem vseboval hitro možnost odstranjevanja in prestavljanja slik iz ene mape v drugo.
"LATEST POSTS"
Govori se o posodobitvi, ki bi pomenila veliko spremembo za uporabnike, ki še vedno pogrešajo kronološki feed, ukinjen leta 2016. Dve leti nazaj je Instagram ponudil obvestilo "You're All Caught Up", s katerim je poizkušal uporabnikom zagotoviti, da so s skrolanjem prišli do konca vseh vsebin deljenih v zadnjih 48urah.
Z novo posodobitvijo naj bi posameznikom še dodatno zagotovili, da so "Up to date". Šlo naj bi za tako imenovano "Latest Posts" funkcijo, ki bi se kot "Pop up" okno oz. obvestilo pojavilo na vašem "News feedu". S klikom na opcijo "See Posts", bi se vam pokazale najnovejše objave deljene od uporabnikov, ki jim sledite.
S posodobitvijo bi tako trenutnemu feedu na domači strani, ki prikazuje objave glede na izračun algoritma naših interakcij z ostalimi vsebinami (kaj nam je všeč, največ spremljamo, všečkamo itd.), dodali še nov feed z zadnjimi objavami.
Na razkirto posodobitev se je Instagram odzval s komentarjem, da gre za prototip, ki pa ga trenutno nimajo namena testirati oz. lansirati.
“This early prototype is from a recent hackathon – it is not available to anyone publicly, and we have no plans to test or launch it at this time.”
ODSTRANITEV BLIŽNJIH PRIJATELJEV
Instagram trenutno dela na novem gumbu, ki bi z enim klikom odstranil vse prijatelje iz seznama "Close friends".
ODSTRANITEV SLEDILCEV
Govori se tudi, da za Android uporabnike prihaja nova funkcija, ki bi omogočila odstranjevanje sledilca direktno iz njihovega profila. Tisti z iOS operacijskim sistemom imajo to posodobitev sicer omogočeno že nekaj časa, kar je še en pokazatelj, da uporabnike le teh Instagram favoritizira.
ZAZNAMOVALO FEBRUAR
ALL STAR
V znamenju All Star Weekenda, ki je tako kot vsako leto potekal v sredini februarja in kjer so košarkarski navdušenci spremljali pester program dogodkov ter najbolj pričakovano nedeljsko šov tekmo na parketu, nas je zanimalo koliko na objavo računajo njihove največje zvezde. Za vas smo zato zbrali seznam največjih NBA igralcev glede na njihove cene, ki jih imajo na objavo, ter s tem nadgradili najbolj bran članek leta – Koliko zaslužijo Instagram influencerji.
LeBron James (59.9M) - $300 tisoč /objavo
Stephen Curry (29.1M) - $155 tisoč/objavo
Dwayne Wade (16M) - $84 tisoč/objavo
Russell Westbrook (14.8M) - $80 tisoč/objavo
Kyrie Irving (13.8M) - $75 tisoč/objavo
Kevin Durant (11.7M) - $64 tisoč/objavo
James Harden (11M -CDA) - $61 tisoč/objavo
Chris Paul (9.7M) - $52 tisoč/objavo
Paul George (8.8M) - $47 tisoč/objavo
Lonzo Ball (7.6M) - $40 tisoč/objavo
*CDA ("Currently Deleted Account") - uporabnik ima trenutno izbrisan račun.
Instagram poskuša preusmeriti uporabnike, ki iščejo informacije v povezavi z aktualno tematiko COVID-19 na bolj verodostojne vire. S klikom na #coronavirus se pojavi obvestilo, ki vas spodbuja, da obiščete spletno mesto WHO za kredibilnejše informacije.
Poleg širjenja napačnih informacij, je tudi ta, podobno kot vsaka svetovna kriza, privabila uporabnike, da jo izkoristijo za lastno promocijo. Mnogi pod hashtagom delijo "Memes" objave in (za nekatere) neprimerne šale.
AR FILTRI
Vse kaže, da se uporabniki še niti približno niso naveličali AR filtrov, ravno nasprotno, v februarju njihova popularnost še naprej vztrajno raste. Ta mesec sta največ pozornosti dobila "How old do I look" in "LiL Icey Eyes" filter.
Slednji je postal popularen zaradi izziva, ki se je prijel na TikToku. Tam so začeli krožiti posnetki uporabnic, ki so s filtrom v prvih sekundah videa ponazorile izgled brezhibnega obraza, s hladnim pogledom sibirskega haskija in ekstremno dolgimi umetnimi trepalnicami. Naslednji moment, ko filter izgine, pa jih prevzame smeh nad kontrastom, ki se ustvari med sprva prikazano popolno podobo in nato realnostjo.
To je avtorici filtra @paigepiskin prineslo novih 600k+ sledilcev, ki jih je na Instagramu pridobila v le mesecu dni in s čimer je potrdila našo teorijo, kako odlični so AR filtri za rast sledilcev ter kako pomembna je povezava medsebojne uporabe družbenih omrežji. Danes šteje že več kot 727k sledilcev, ki vsakodnevno vztrajno rastejo.
Če ste se odločili, da želite preizkusiti moč AR filtrov, ampak ne veste kako, smo za vas pripravili članek, ki vsebuje vse potrebne informacije za začetek - Z AR filtri do večje prepoznavnosti. Vse kar potrebujete je dobra ideja in nekaj ustvarjalnosti.
Commentaires