Beseda "engagement" je ena najbolj uporabljenih v zvezi z Instagramom, in to z dobrim razlogom. Za uspeh na Instagramu je danes pomembno veliko več kot samo številka sledilcev. Dobra znamka ali influencer mora imeti aktivne sledilce. Engagement merimo v odstotkih, klasična definicija je, da je to odstotek sledilcev, ki všečkajo in komentirajo vašo vsebino, skratka so odzivni.
Tudi če uporabljate različne aplikacije in trike, s katerimi (hitro) pridobivate sledilce, s tem še nimate zagotovljenega dobrega engagementa. Ostali vam bodo tako imenovani "ghost followerji", ki pa za komercialne namene niso uporabni. Brez dobrega engagementa, podjetja ne bodo želela sodelovati z vami, saj niste dovolj zanimivi za trg. Zaradi tega je treba poskrbeti, da sledilce aktiviramo, jih pogosto spodbujamo h komunikaciji in se z njimi prek objav res čim bolj povežemo.
Kaj vse vpliva na engagement
O engagementu se veliko govori, a velikokrat imajo uporabniki Instagrama napačno ali vsaj popačeno predstavo o tem pojmu. Engagement ni samo število všečkov, to tudi niso zgolj komentarji, ki jih sledilci pustijo pod vsebino. V letu 2018, ko je na voljo že toliko različnih funkcij za komuniciranje, se pod engagement šteje vse od všečkov, ogledov, komentarjev, deljenja, odzivov z direktnimi sporočili in opcijo "swipe up" v storyjih. Samo pri ogledih lahko to naprej razdelimo še na oglede objav, oglede storyjev in oglede highlightsov. Nujno je, da o engagementu začnemo razmišljati širše - gre za engagement celotnega profila.
Nekateri profili imajo na primer manjši engagement pri klasičnih objavah, a zelo uspešne storyje. Vse te informacije so zelo pomembne, ko načrtujemo oglaševalsko strategijo. Samo z dobrim poznavanjem tega, kako, kje in kdaj so aktivni vaši sledilci, lahko pričakujete dobre rezultate.
Na spodnjem grafu je prikazan engagement influencerjev, ki se manjša s številom sledilcev. Zaradi tega se je v zadnjem letu razpasel tako imenovani mikromarketing, saj pri trenutnem algoritmu profili z manj sledilci lažje dosežejo svoje sledilce.
Kako izračunamo engagement
Glede na prej omenjeno dejstvo, da pod engagament danes štejemo že veliko več kot samo število všečkov in komentarjev, enostaven izračun za celoten profil (še) ni možen. Lahko pa sledimo, kako uspešno se je odrezala posamezna objava in ravno to je zaenkrat tisto, kar oglaševalci želijo vedeti. Ker se ogledi na storyjih ne vidijo, se kot engagement načeloma šteje prav razmerje med sledilci ter všečki in komentarji.
Instagram ima v primerjavi z ostalimi družbenimi omrežji najvišji engagement med znamkami/podjetji in uporabniki: je kar 10-krat večji kot na Facebooku, 54-krat večji kot na Pinterestu in 84-krat večji kot na Twitterju. Ravno zaradi tega je ta platforma tako zelo pomembna za oglaševanje in prinaša toliko denarja.
Dobri profili dosegajo 3 do 6-odstotni engagement, če je vaš odstotek več kot 6, ste lahko že zelo ponosni. Seveda je pri tem treba poudariti, da engagement upada s številom sledilcev. Enostavno je imeti visok odstotek, če imate sto sledilcev, pri več sto tisoč ali celo milijonih sledilcev pa bo seveda idealen engagement veliko težje doseči.
Formula za izračun engagementa specifične objave je naslednja: seštejte všečke in komentarje, ter jih delite s številom vaših sledilcev (pomnožite s 100, da dobite odstotek).
Primer:
Imate 5000 sledilcev, dosegli ste 250 všečkov in 27 komentarjev.
Izračun: 250 + 27 = 277
277 / 5000 x 100 = 5, 54 %
Glede na to, da verjetno nimate časa računati engagementa za vsako objavo posebej, obstajajo tudi nekatere aplikacije, ki to storijo namesto vas. Ena takšnih je na primer Plann. Hiter vpogled o vašem povprečnem engagementu sicer ponuja tudi spletni kalkulator Phlanx.com.
Še enkrat poudarjamo, da je to samo izračun engagementa za točno določeno objavo. K uspehu profila sicer šteje veliko več dejavnikov, tudi ogledi storyjev, direktna sporočila in druge aktivnosti. Bolj kot se Instagram razvija in več posodobitev kot dobivamo, več bo tudi možnosti za različne oglaševalske kampanije.
Z razumevanjem engagementa prihranite veliko denarja
Še nedolgo nazaj so influencerji različnim podjetjem in sponzorjem prodajali svoje velike številke sledilcev kot zagotovilo za uspešno promocijo. Na kakšen način so bili ti sledilci pridobljeni in kako aktivni so (ali sploh vidijo objave in ali se odzivajo), se nevedna podjetja oz. odgovorne osebe za marketing niso spraševale. Treba se je zavedati, da zgolj velika številka sledilcev še zdaleč ni edini predpogoj, da ste izbrali dobrega influencerja. Zdaj, ko bolje razumete engagement, preverite, kakšen je dejanski doseg objav določenega profila in kako odzivni so njegovi sledilci, da boste dobro vložili svoj denar.
Na drugi strani pa seveda tudi poziv vsem blogerjem in podjetjem, da gradite svoj profil tako, da spodbujate aktivno sodelovanje svojih sledilcev, saj si s tem zvišujete možnosti za dobra sodelovanja. InstaCoach ekipa sicer pripravlja tudi članek, v katerem vam bomo kmalu izdali nekaj nasvetov in trikov, kako na dnevni ravni izboljšate svoj engagement. Za dodatne informacije pa seveda vabljeni na naša izobraževanja, kjer metode do uspeha skupaj natančno predelamo 1 na 1.
Comentários