S porastom družbenih omrežij in Instagrama smo začeli odkrivati kraje za katere mogoče do zdaj sploh nismo vedeli da obstajajo. Z več kot 95 miljonov fotografijami, ki se vsakodnevno delijo na Instagramu, nam je svet zdaj bolj na dosegu roke kot kadarkoli prej.
Verjetno ste tudi sami že kdaj brskali po hashtagih ali lokacijah in iskali čudovite naravne znamenitosti, razglede in kavarne, ki jih želite obiskati na izletu ali potovanju, ki ga planirate. Ko na feedu vidimo lep in fotogeničen prostor, si ga v trenutku želimo imeti tudi v zbirki svojih fotografij na našem Instagram profilu. S tem pridemo tudi do problema, ko skriti kotički, niso več skriti. Potrebna je samo ena objava influencerja in kraj ali znamenitost hitro pridobi na svoji popularnosti. Influencer marketing je namreč trenutno v polnem razcvetu. Ni važno, ali vam gre na živce, da je danes že vsak drug posameznik influencer, ali ne, dejstvo je, da deluje. Podjetja in znamke ga vključujejo v svoje kampanje, in s tem pridobivajo na prepoznavnosti in prodaji. Poglejte samo primer Justina Bieberja, znane osebnosti, ki je zaradi svojega velikega vpliva hkrati tudi influencer. Leta 2015 je svoj videospot "I’ll show you" posnel na Islandiji, kjer so klife, na katerih so snemali, letos morali zapreti za turiste, saj so si vsi želeli ogledati naravne lepote, ki jih je Justin zajel v spotu. Zaskrbljujoče je, da so potrebni tako drastični ukrepi, da zavarujemo naravo, ki nas obdaja, zaradi posledic influencer marketinga.
V članku smo zbrali nekaj najbolj zanimivih in odmevnih primerov, ki jih je z novo dobo prinesel Instagram in influencerji, in sicer vse od uničevanja narave, motenja javnega miru prebivalcev, smešno dolgih vrst pred popularnimi mesti in nevarnih situacij, kjer posamezniki velikokrat varnost postavijo na drugo mesto. Za konec si preberite še s čim se srečujejo lastniki resortov in hotelov na luksuznih lokacijah.
CVETOČA POLJA
Pomlad je čas, ko vse cveti, ne samo zunaj, ampak tudi na Instagramu. Makova polja v južni Kaliforniji niso nobena izjema. Neskončne barvne njive so privabile fotografe in mnoge influencerje, ki iščejo navdih za novo Instagram fotko. Obiskovalci med fotografiranjem žal hitro pozabijo na naravo, s tem, ko ne pazijo kje hodijo in velikorat ne spoštujejo pravil. V Kaliforniji je zato mestna hiša dostop za turiste zaprla.
S podobnimi težavami se soočajo tudi na Nizozemskem, kjer so tulipani nacionalni simbol, ki privlači mnoge obiskovalce. Tam so ljubitelji cvetja med nasadi tulipanov našli popolno ozadje za svoje slike.
Uničena polja, ki jih pustijo za seboj, pa niso škodiljiva le za naravo, ampak tudi za kmete, ki s tem utrpijo veliko materialno škodo.
“We get large groups of people visiting, which we find very nice and fun, but they flatten everything. It is a shame and we suffer damage as a result. Last year, I had a plot with €10,000 [£8,700] in damage. Everything was trampled … They want to take that selfie anyway.”
- Lastnik tovarne s tulipani -
Turistična organizacija je za obiskovalce na Nizozemskem pripravila seznam "Dos and Don'ts", ki jih je vredno prebrati, preden se odpravite na izlet do polj tulipanov. Vsekakor si zapomnite, da je med potovanji dobro pomisliti tudi na naravo in kako naša dejanja vplivajo nanjo, ne le na to, kakšne slike nam bodo zavidali naši sledilci.
JOSHUA TREE NARODNI PARK
Posebej odmeven primer škodovanja naravi so tudi ogrožena drevesa, ki so postala del Instagram trenda. Verjetno ga je začela ravno zvezdnica Miley Cyrus, ki je na svojem Instagramu objavila nekaj slik, na katerih pozira v Joshua Tree narodnem parku. Sledile so slike vplivnežev, ki so lepoto dreves želeli izkoristiti za svoje fotografije. Po objavi je bila Miley deležna številnih negativnih komentarjev, katere je kasneje tudi onemogočila, nato pa objavo še izbrisala.
Zvezdniki in hkrati influencerji kot je Miley imajo lahko velik vpliv, ki bi ga morali izkoristiti za dober zgled svojim sledilcem. V komentarjih so jo opozorili na krhkost in zaščitenost drevesne vrste in škodo, ki jo s tem povzroča.
"You have the power for people to listen to you. Please bd mindful of your impact on the environment. These trees have a very shallow root system and if more an more ppl trample and climb, it may result in damaging the trees"
BARVNE ULICE NOTTING HILLA IN PARIZA
Priljubljeno pa ni samo slikanje v naravi, ampak tudi v mestnih središčih. Rue Crémieux v Parizu se je spremenila v priljubljen prostor za "Instagramabilne" fotografije, nad čimer pa niso navdušeni njeni prebivalci. Naveličani so mladih, ki po njihovi ulici iščejo popolno ozadje za svoje fotografije, pri čemer velikorat stopijo na zasebna zemljišča (poziranje na stopniščih in ob ograjah). Domačini se borijo za zaporo ulice med najbolj obiskanimi urami in med vikendi. Verjetno tudi vam ne bi bilo všeč, če bi se nekdo slikal pred vašimi vhodnimi vrati?
Podobno se dogaja tudi v Londonu na slovitem Notting Hillu, ki je znan po viktorijanskem slogu in barvitih vrstnih hišah. Hashtag #nottinghill ima na Instagramu 1.1 miljon postov, polnih barvnih pročelj in influencerjev, ki pozirajo pred njimi.
Tudi tukaj se prebivalci pritožujejo, da so postali žrtev, kot pravijo, "invazije mladih". Ulice so postale osebni fotografski studiji za "Instaturiste", ki s seboj nosijo cele torbe z outfiti za ustvarjanje večih fotografij.
At first it was sweet, but it’s just getting crazier. The walls are quite thin and you can hear them laughing and directing photos from our living room. On weekends, there will be at least four groups taking pictures at the same time. It’s weird — it didn’t used to happen.
- Daphne Lamirel, stanovalka na Notting Hillu-
FOTOGRAFIRANJE NA NEVARNIH MESTIH
Po uspešnih fotografijah influencerjev postajajo vedno bolj popularne lokacije, kjer je fotografiranje sicer tvegano, vendar je objava s tem toliko bolj privlačna. Ena takih je Diamond Bay v Sydneyju, kjer so "Instaturiste" na nevarnost zdrsa začeli opozarjati reševalci in prebivalci sami.
Kritik sta bila nedavno deležna tudi Jean in Camille, lastnika @backpackdiariez profila, ki sta na Sri Lanki posnela sliko tveganega poljuba. Sledili so zaskrbljeni in celo nesramni komentarji sledilcev:
"And then they wonder why people die by trying to get similar pics..."
“It has nothing to do with wilderness it's pure stupidity, I hope no one will die trying to do the same but if this happens it will be all on you!”
Par se je odzval s spodnjo objavo, kjer jih je pomiril, da njune objave kdaj morda izgledajo nevarne, vendar vedno prvo poskrbita za svojo varnost
Podobne kritike sta prejela tudi Kelly in Koby, @positravelty, ki sta posnela sliko na robu "Infinity" bazena. Kasneje sta podala izjavo, da je za objavo več kot morda izgleda. Pod bazenom na sliki, je v resnici še en, ki sta ga za večjo dramatičnost odrezala. Poleg tega sta se na sliko pripravljala nekaj dni in preučevala kote in kadre, iz katerih bi dobila tak učinek.
Tudi na lokaciji Pedra do Telegrafo v Braziliji, ki se nahaja na pohodniški točki nad Riom de Janeirom, s čudovitim razgledom na morje, na prvi pogled izgleda, kot da je oseba na sliki tvegala svoje življenje, da jo je posnela. Realnost pa je drugačna, saj je kamen postavljen le nekaj centimetrov nad tlemi. Ko je fotografija posneta s pravega kota in pravilno obrezana, dobimo vtis, kot da posameznik visi na visoki skali, pod njim pa ni ničesar.
V zadnjih letih je točka ogromno pridobila na priljubljenosti. Obiskovalci so v največji gneči pripravljeni čakati tudi po 6 ur za popolno fotografijo.
DOLGE VRSTE
Skala v Brazliji ni osamljen primer, kjer so "Instaturisti" soočeni z dolgimi vrstami. Eden takih je tudi Roy's Peak lokacija na Novi Zelandiji, kjer se je zaradi Instagram objav število obiskovalcev v zadnjih dveh letih povečalo kar za 12%. Popolne slike, ki jih posnamejo na vrhu so dih jemajoče in dajejo občutek, da je posameznik na gori sam.
Občutka svobode in miru pa na vrhu ne boste dočakali. Po spletu je namreč zaokrožilo mnogo fotografij, iz katerih so razvidne dolge vrste ljudi, ki čakajo na svoj "The shot".
"Roy's Peak is one of the most instagrammed spots in NZ. So there were a lot of people at the viewpoint to get that desired photo. It was hard to get a photo without several strangers in it, and a tad awkward posing for a picture with such a large audience."
- komentar na Trip Advisorju -
S tem in mnogimi drugimi primeri so se začele razprave o tem, kam je prišla današnja družba. Ali si nihče več ne vzame časa za uživanje v naravi? Zakaj si vsi želijo identične fotografije?
Podobno se dogaja tudi v Las Vegasu, top destinaciji za ljubitelje Instagrama. Če ste ga že obiskali, potem veste, da je fotografiranje pred znakom “Welcome to Fabulous Las Vegas” "Must-do", ki ga ne smete izpustiti. Vsaj tako kaže dolžina vrste, ki se vsakodnevno, ne glede na uro, ustvari pred njim.
Realnost:
Primer, kjer je šla situacija predaleč, je roza stena trgovine Paul Smith v Los Angelesu, ki že nekaj časa privablja influencerje in turiste. Stena je bila prvotno prebarvana na živo roza z namenom, da bi privabila pozornost mimovozečih, vendar se je sprevrgla v pravo Instagram senzacijo.
Lansko leto je priljubljena stena postala žrtev vandalizma. Čez njo so z veliki črkami napisali "Go f*** ur selfie, trash". Napis je ironično privabil še več zanimanja in ni dosegel svojega namena - končati fotografiranje in poziranje pred trgovino, ki je nekoga očitno tako zmotilo.
LUKSUZNA PRENOČIŠČA NA OTOKIH
Zanimivo izkušnjo z influencerji je imel tudi Gianluca Casaccia, lastnik kluba White Banana in razkošnih prenočišč na otoku Siargao na Filipinih, ki v zadnjih letih postaja vedno bolj popularno med turisti. Veliko influencerjev v Casacciajovem klubu namreč vidi priložnost, da izkoristijo svoj Instagram vpliv v zameno za brezplačne storitve.
Lastnik je vzpostavil nekaj sodelovanj, ki so se sicer izkazala za uspešna, s tem pa privabila še mnoge druge. Pogosto so to posamezniki, ki imajo sami sebe za influencerje, čeprav to zaradi majhnega števila sledilcev, niso. Začel je prejemati ogromno sporočil, v katerih so mu ponujali ustvarjanje vsebine, kot so slike njegovega kluba, v zameno za prenočišče in hrano. Lastnik je imel vsega dovolj, zato je na Facebooku podal javno sporočilo:
"We are receiving many messages regarding collaborations with influencers, Instagram influencers. We kindly would like to announce that White Banana is not interested to “collaborate” with self-proclaimed “influencers.” And we would like to suggest to try another way to eat, drink, or sleep for free. Or try to actually work. "
V enem tednu je dobil preko 11 tisoč všečkov, 3 tisoč deljenj in okoli 700 komentarjev, ki so razglabljali o pravem pomenu influencer marektinga. Veliko ljudi se je z njim strinjalo, drugi so bili na strani influencerjev in trdili, da nikoli ne škodi, če vprašaš. Youtuber in bloger Lance De Ocampo se je, v zdaj že izbrisani objavi, spraševal, zakaj se lastnik pritožuje, glede na to, da gre zasluga za prepoznavnost njegovega kluba prav čudovitim fotografijam na družbenih omrežjih. Lastnik se je na objavo odzval, da osebno nima nič proti influencer marketingu, saj se zaveda njegovega pozitvnega vpliva, problem ima zgolj s prevelikim številom samooklicanih influencerjev.
To vsekakor ni osamljen primer. V zadnjem letu se število ponudb in povpraševanj za taka sodelovanja veča. Jacques Maudy, ki upravlja vile na Baliju, je povedala, da je količina sporočil zdaj tako velika, da sploh ne morejo odpisati vsem. Prišlo je tudi že do situacije, ko je skupina prijateljev najela prenočišče in se je na koncu, ko je bilo potrebno spanje plačati, želela pogajati za nižjo ceno, na račun nekaj objav, ki so jih naredili prostovoljno na svojih družbenim omrežjih.
IZLET V POZNANO
Celotno planiranje izletov se danes vrti okoli tega, kje se da posneti najbolj "Instagramabilne" fotografije, ki bodo dobile čim večje število všečkov. Ali danes potujemo le še zaradi slik, ki jih bomo na potovanju posneli in kasneje objavili na svojem Instagramu? In kdaj se bomo torej uporabniki naveličali enakih fotk, ki se v zadnjem času pojavljajo na naših feedeh?
V galeriji si poglejte še nekaj primerov popularnih lokacij, ki so pogosto videne na Instagramu.
Takšnih in podobnih primerov je še veliko. Instagram in influencer marketing sta v zadnjem času popolnoma spremenila naš pogled na svet. Navdih smo začeli iskati na feedih drugih uporabnikov, za popolno fotografijo pa so nekateri pripravljeni narediti skoraj vse. Krivde seveda ne gre pripisati samo influencerjem, vsak je konec koncev odgovoren za svoja dejanja. Le kdo na svoji "Bucket listi" nima kakšnega od teh priljubljenih mest?
Za Instagram fotko pa vseeno ni treba iti preko vseh mej, ne glede na to, kako dobro bi ta izgledala na vašem profilu. Ko se boste torej naslednjič odpravili na potovanje ali izlet, si prej preberite navodila, bodite pozorni na znake in upoštevajte, da v naravi ali mestnem središču niste sami.
Kakšno pa je vaše mnenje? Se vam zdi, da so za to, da je prišlo tako daleč, krivi influencerji in z dajanjem neprimernega vzgleda, škodujejo drugim? Ali je odgovornost na vseh nas, ki se kdaj spozabimo in si le želimo tiste "IT" fotke?
Comentarios