Prihodnost Instagrama je zabavna mešanica tehnologije in umetnosti. Njen velik del so AR filtri, ne več tako nova tehnologija, ki pa jo lahko po novem preizkusite tudi sami. O njihovem prihodu smo nekaj že pisali v aprilskem updateu, ko so na konferenci F8 prvič sporočili, da bo ustvarjanje AR filtrov kmalu odprto za širšo javnost. "Augmented reality" oz. AR se vam je morda še do nedavnega zdela nepredstavljiva prihodnost, vendar jo, na primer, že samo na Instagramu zadnje leto vsakodnevno uporablja več kot bilijon ljudi, in sicer preko filtrov na storyjih.
Ustvarjanje AR filtrov je bilo do sedaj omejeno le na znane osebnosti in velika podjetja kot sta npr. Kylie Cosmetics in Nike. Če ste želeli svoj filter deliti z drugimi, ste morali prej zaprositi za potrditev s strani Instagrama. Z novo posodobitvijo pa lahko od avgusta dalje vsak ustvari lastnega in ga deli s svojimi sledilci. Novost je tudi brskalnik, ki vam bo pomagal pri iskanju filtrov, ustvarjenih s strani ostalih uporabnikov.
KAJ SO AR FILTRI IN KAKO JIH USTVARIM?
AR filtri so orodje, ki vam omogoča, da na sebi in vaši okolici preizkusite različne efekte. Nanesemo jih čez izbrano vsebino ter jo na ta način naredimo še bolj zanimivo in privlačno. Najdete jih v meniju story kamere, po novem pa tudi na profilih uporabnikov, ki so že ustvarili svoje lastne.
Posodobitev prinaša tudi novo iskalno okno, do katerega dostopate s klikom na gumb "Browse more effects", ki ga najdete v meniju story kamere, na koncu seznama vseh vaših filtrov. Odpre se vam brskalnik, kjer lahko s skrolanjem navzdol brskate med popularnimi filtri, na vrhu pa izbirate med tematsko razdeljenimi zavihki, kot so "Following", "Instagram", "Selfies" "Love" ...
Facebook Spark AR Studio
Facebook Spark AR Studio je platforma za operacijske sisteme Windows in Mac, ki omogoča ustvarjanje AR filtrov in njihov prenos na telefon ter kasneje na Instagram.
AR ("Augmented reality”) je tehnologija, ki se uporablja že dolgo časa in v različnih industrijah. Dve leti nazaj je v obliki "Face Filters" prišla tudi na Instagram. Takrat je Facebook ustanovil programsko opremo za znamke in oblikovalce z namenom ustvarjanja in oblikovanja lastnih filtrov. Platforma je bila sicer odprta za vse, vendar je bilo potrebno, če ste želeli svoje filtre deliti na svojem Instagram profilu, biti sprejeti kot del zaprtega beta programa. Instagram je sedaj uporabo Facebook Spark AR Studia omogočil vsem uporabnikom.
Kako ustvariti svoj filter?
Facebook Spark AR studio si lahko na svoj PC ali MAC naložite tukaj. Program je dokaj enostaven za uporabo, vse kar potrebujete je le nekaj prakse. Prenesite si ga brezplačno na svoj računalnik in pričnite z ustvarjanjem!
Ustvaril/-a sem svoj filter, kako naprej?
Ko imate filter pripravljen, ga bo najprej potrebno naložiti na platformo Spark AR Hub (tukaj) in počakati na odobritev s strani Instagrama.
Preden predložite filter na platformo Spark AR Hub, bo potrebno pripraviti še sledeče:
- ime in ikono filtra,
- izvoziti datoteko,
- pripravit predstavitveni video in
- preveriti, če ne kršite pravil.
1. Ime in ikona
Najprej morate ustvariti ikono, ki bo predstavljala vaš filter. V pomoč vam je lahko šablona, ki jo najdete tukaj (poskrolajte do "Effect Icons for Instagram").
Pri uporabi šablone upoštevajte, da mora ikona, ki jo boste ustvarili, ostati znotraj zelene linije, priporočljivo je, da se večina nahaja v rdečem krogu. Če bo ikona vsebovala obraz se držite šablone na vzorcu.
Bodite pozorni:
- da gre za PNG ali JPG datoteko,
- izbrišete pomožne linije,
- da ima ikona ostre in ne ovalnate robove,
- ne vsebuje transparentih elementov in
- je velikosti 480x480 pixels.
Ikona naj jasno predstavlja filter, pri čemer pa se poskušajte izogibati preveč teksta in nanj ne vključujte imena vašega Instagram profila ali efekta, saj bosta ta dva podatka pri vseh dodana naknadno s strani Instagrama. Ohranite čiste linije, svetle barve, enostavna ozadja. Osredotočite se na bistvo, bolj kot na detajle. Dobra ikona bo prva stvar, ki jo bodo vaši sledilci opazili, zato poskrbite, da si jo bodo zapomnili.
Ime filtra naj ne bo daljše od 20 znakov, vključno s številkami in presledki. Poleg tega ne sme biti na nikakršen način promocijsko, npr. vključevati imena podjetja ali znamke.
2. Izvoz datoteke
Ko boste zaključili svoj filter v Facebook Spark AR Studiu, ga izvozite kot .arexport datoteko. Bodite pozorni, naj velikost ne presega 20MB.
3. Demo video
Priložiti bo potrebno predstavitveni video, v katerem bo prikazana uporaba vašega filtra. Datoteko, ki ste jo izvozili si prenesite na telefon in filter preizkusite na vašem storyju, proces pa posnemite.
Kako posneti predstavitveni video?
Na svoj mobilni telefon si najprej iz trgovine Google Play ali App Store naložite aplikacijo Spark AR Player. Povežite aplikacijo s programom Spark AR Studio, kot vam to narekujejo navodila.
Ko filter vidite v aplikaciji posnemite predstavitveni video, ki se vam bo samodejno shranil v galerijo na telefonu. *Opomba: Če se vam filter v aplikaciji ne pojavi, kliknite v programu na računalniku v meniju levo spodaj "Test on Device" (ikona telefona).
Demo video mora slediti pravilom Spark AR studia, ki jih najdete tukaj, hkrati pa se držite naslednjih navodil:
- filtra naknadno ne urejajte (boomerang, tekst ...)
- video posnamite vertikalno,
- maksimalna dolžina je 15 sekund,
- velikost ne sme presegati 32MB,
- shranite ga kot mp4 ali MOV format.
Video naj bo kratek in nazoren, uporabnik naj iz njega jasno razbere kako bo lahko uporabil vaš filter. Posnemite ga v svetlem okolju, izogibajte se polnega ozadja, ki lahko preusmeri pozornost. Če boste vanj vključili zvok, se zavedajte, da ga bodo slišali tudi uporabniki.
Preverite, da vaš video ne krši pravil, ki jih Spark AR studio navaja tukaj. Spodaj pa si poglejte primer ustreznega predstavitvenega videa.
Predstavitveni video prikazuje predogled vašega efekta, ki se bo pokazal v galeriji vseh filtrov in na vašem profilu.
Ko končate prve 4 točke, predložite filter na platformo Spark AR Hub (tukaj). Pričnite s klikom na "Upload Effect", nato pa sledite enostavnim korakom (Effect Details, Effect Files, Camera Preview, Location & Schedule, Review Information, Submit for Review), ki vas bodo popeljali skozi celoten postopek. Ikono, ime, datoteko s filtrom in demo video, ki ste si jih pripravili v zgornjih korakih, boste uporabili tukaj.
S klikom na " Submit for review", je vaš filter oddan v pregled. Pred deljenjem z javnostjo, bo moral biti odobren s strani Instagrama. To lahko traja do 5 delovnih dni. Če ste upoštevali vsa pravila, potem brez skrbi! Filter se bo pojavil na vašem profilu, glede na izbiro pri koraku Schedule.
Do njega boste vi in drugi uporabniki lahko dostopali preko novega zavihka, ki bo samodejno ustvarjen.
Nimate časa, da bi ustvarili svoj AR filter, vendar ga vseeno želite imeti?
V tem primeru lahko najamete oblikovalca, ki bo to storil za vas. Preverite Spark AR skupnost, kjer boste našli veliko dizajnerjev, ki vam bodo pripravljeni priskočiti na pomoč. Tukaj najdete tudi seznam partnerjev AR studia, ki nudi dolgo listo ustvarjalcev, agencij in oblikovalcev, ki se s tem ukvarjajo. Prav tako lahko na spletni strani Lenlist pobrskate med najboljšimi kamera efekti in oblikovalci za Facebook, Instagram in Snapchat.
NASVETI ZA USTVARJANJE AR FILTROV
AR filtri so lahko močno orodje za podjetja, znamke in posameznike, zato se ustvarjanja lotite premišljeno. Preberite si nekaj nasvetov, ki so vam lahko v inspiracijo in vas bodo popeljali v pravo smer.
#1 Imejte v mislih ...
Instagram je vizualna platforma, zato pomagajte uporabnikom, da s filtri ustvarijo estetsko vsebino. Nadgradite slike in videe z barvami, svetlobo, dodatnimi efekti in zanimivimi dizajni, kot to počnejo uspešni ustvarjalci.
Dajte možnost, da s pomočjo vaših filtrov izrazijo svoja čustva. Pogosto želijo posamezniki deliti svoje občutke, vendar jih ne znajo izraziti z besedami, tu jim lahko pomagajo vaši filtri. Naj jim bodo v inspiracijo in z njimi svojo vsebino naredijo še bolj zanimivo.
Filtri naj bodo zabavni za uporabnike in njihove sledilce. Humor lahko pomaga zbližati podjetja in ciljno publiko oz. sledilce in tako nadgraditi njihov odnos.
S filtri se vključite v širšo zgodbo. Omogočite svojim sledilcem, da se bodo z njihovo pomočjo vključili v npr. praznovanje kulturnih in športnih dogodkov.
#2 Vsebina uporabnikov je na prvem mestu
Filtri naj bodo uporabni do te mere, da jih lahko posameznik uporabi večkrat. To lahko dosežete z zavedanjem, da je uporabnikova vsebina pomembnejša od filtra, zato naj ta ne bo v središču pozornosti. Tako bo lahko posameznik vedno znova ustvarili drugačno vsebino in ob tem uporabil vaš filter.
#3 Previdno s promocijo Naj bodo filtri darila, ki jih podarite vašim sledilcem in ne priložnost za pretirano promocijo vašega podjetja. Brandirani efekti lahko pripomorejo k temu, da se sledilci počutijo bolj povezani s podjetjem. Izogibajte se npr. logotipom in raje vključite barve znamke, produkte ali maskoto.
#4 Mislite izven začrtanih okvirjev Kljub temu, da je vsebina uporabnika najpomembnejša, pa je kdaj koristno iti tudi izven varnih okvirjev in ustvariti nekaj novega in še ne videnega. Naj se vam zdi še tako neumno, mogoče pa ustvarite nov trend :). AR filtri so pripomoček, ki vam lahko pomaga izraziti vašo kreativnost, zato izkoristite to sebi v prid.
PODJETJA IN AR FILTRI
Kot podjetje ali znamka, vam AR filtri odpirajo nove priložnosti, kako približati produkte potencialnim kupcem. Z njihovo pomočjo lahko npr. uporabniki preizkusijo, kako jim bodo pristajala očala ali pa postavijo pohištvo v svoj dom. Poleg tega omogočajo bolj oseben stik z vašimi sledilci, kar lahko pomaga pri rasti vašega profila. Spodaj si preberite nekaj načinov, kako lahko AR filtri koristijo vašemu podjetju ali znamki:
#1 Prepoznavnost
Če vam uspe ustvariti AR filter, ki bo uporabnikom tako všeč, da ga bodo želeli preizkusiti in bo uspešno zaokrožil po Instagramu, se bo s tem razširilo tudi zavedanje o vaši znamki. Posledično lahko pridobite več novih sledilcev, kar kasneje rezultira v večji prodaji.
#2 Spletno nakupovanje
Kljub temu, da Instagram z novi posodobitvami ustvarja uporabnikom prijazno okolje za nakupovanje, pa se nekaterih produktov vseeno ne da dovolj dobro predstaviti s sliko ali videom. To vam sedaj lahko pomagajo rešiti AR filtri. Vzemimo za primer Kyle Cosmetics, ki nam omogoča, da z njihovo pomočjo na lastni koži preizkusimo barvne odtenke šmink, preden nakup dejansko opravimo.
#3 Dobrodelnost
Filtri lahko pomagajo ozaveščati o dobrodelnih dogodkih ali perečih problemih. Lansko leto je npr. Rihanna ustvarila AR filter, ki je promoviral dobrodelni dogodek Diamond Ball, uporabnikom pa je nad glavo pričaral diamante.
"Augmented reality" je prihodnost Instagrama in želeli si boste biti del nje. Podrobna navodila, ideje in prednosti AR filtrov ste odkrili v članku, vse kar morate sedaj narediti sami je, da se lotite dela! Če vam skozi dolg postopek zmanjka motivacije, pomislite na to, kako dobro se boste počutili, ko boste videli druge uporabljati nekaj kar ste ustvarili sami. Kreirajte nove trende in si zagotovite večjo prepoznavnost. Podjetja, vse to vodi k večji prodaji!
Comments