April je bil za Instagram zagotovo najbolj zaposlen mesec tega leta. Očitno je karantena dobro dela zaposlenim in je njihova produktivnost dosegla vrhunec. Pretekli mesec smo namreč dobili ogromno novosti, s katerimi je Instagram dokazal, kako hitro se lahko prilagodi na nepričakovane situacije, kot je trenutna. Tistim posodobitvam, ki so se v času krize COVID-19 izkazale za pomembnejše, so postavili prioriteto in jih v najkrajšem možnem času izpopolnili ter lansirali. Prav zato imamo v aprilu največ posodobitev do sedaj, ob enem pa tudi največ tistih, o katerih se govori in jih lahko pričakujemo v naslednjih mesecih.
Pred vami je tako nov update, v katerem si preberite vse od tega, kako vam lahko Instagram pomaga v težkih časih, v katerih smo se znašli, do posodobitev, ki so omogočile boljšo uporabniško izkušnjo v obdobju, ko se na Instagramu nahaja še posebej veliko ljudi. Že veste o katerih govorimo?
POSODOBITVE
DM NA RAČUNALNIKU
Končno smo ga dočakali! Instagram je po nekaj mesecih testiranj dodal dostop do zasebnih sporočil prek računalnika. Funkcija bo uporabna za vse tiste, ki dnevno prejmete veliko število sporočil, influencerje, upravljalce družbenih omrežij ... Omogoča vam, da na bolj pregleden način hitreje odpisujete. Do njega dostopate prek že poznane ikone, ki jo na računalniku po novem najdete v desnem zgornjem kotu ekrana.
Če imate "Business" ali "Creator" profil, se vam bodo tukaj, enako kot na telefonu, sporočila razdelila med "Primary" in "General". Za boljšo uporabniško izkušnjo, so v posameznem sporočilu dodali tudi bližnjico do emojijev ter galerije za dodajanje slik in videov direktno iz računalnika. Na prejeto sporočilo pa lahko reagirate s srčkom, enako kot na telefonu.
STORY OGLEDI VIDNI 48 UR
Kot verjetno veste, smo do sedaj po 24 urah, istočasno z iztekom storyja, izgubili tudi seznam ljudi, ki si je le tega ogledalo. Po novem vam je seznam dostopen 48 ur! Do njega lahko dostopate v arhivu, kjer imate shranjene vse storyje. Funkcija bo izjemno uporabna za vse kreatorje in tudi druge uporabnike, pri katerih številka ogledov igra pomembno vlogo in za katere je časovno okno 24 ur prekratko.
*Pozor: Istočasno je Instagram ukinil bližnjico do točnega števila ogledov storyjev med gledanjem nazaj po arhivu ali highlightsih! Do teh podatkov sicer še vedno lahko dostopate, le na drug način. Na starem storyju s prstom po ekranu potegnite navzgor in kliknite na graf ikono. Številka, ki je napisana na veliko - "Reach", predstavlja število ljudi, ki je videlo vaš story.
LIVE STORYJI NA RAČUNALNIKU
Zaradi vse večje priljubljenosti LIVE storyjev v trenutni situaciji, je Instagram prioritetno lansiral gledanje in komentiranje le teh tudi na računalniku.
"CHALLENGE" NALEPKA
Sodelovanje v izzivih na Instagramu je zdaj še enostavnejše! Po dveh mesecih izzivov, ki smo jim bili priča na storyjih v času karantene, smo kot odgovor na njihovo popularnost, dobili novo nalepko pod imenom "Challenge". Nalepki lahko določite barvo, nato izberete želen izziv in nominirate druge (označite lahko največ 10 uporabnikov). Z objavo nalepke na story, si bodo vaši sledilci lahko izziv pogledali in ga nato naredili tudi sami.
Tisti, ki pa so bili v vašem izzivu nominirani, bodo o tem obveščeni prek DM-a in hkrati dobili tudi možnost, da izziv sprejmejo ali story zgolj delijo naprej.
Podobno kot ima vsak uporabnik na Instagramu svoj profil, ima le tega tudi vsak hashtag. Z uporabo nalepke si lahko povečate možnosti, da se na profilu hashtaga oz. na njegovem storyju, med vsemi znajde tudi vaš. S tem boste vidni večim uporabnikom.
*Opomba: Lastnih izzivov trenutno še ne morete ustvarjati, lahko pa se pridružite kateremkoli iz spodnjega seznama:
"Challenge" nalepka je še en dokaz, da se je Instagram sposoben hitro in učinkovito prilagajati na aktualno dogajanje po svetu. Pa vi? Ste že sodelovali?
"LIVE DONATIONS"
Instagram si želi pomagati vsem, ki se trenutno soočajo in borijo z velikimi izzivi. Posebej za njih so lansirali novo funkcijo, s katero lahko med LIVE storyji zbirate donacije za neprofitne organizacije po vaši izbiri ter s tem pomagate tistim, ki to najbolj potrebujejo.
Možnost omogočite pred pričetkom LIVE videa, kjer boste na sredini ekrana levo opazili nov gumb - "Fundraiser". S klikom nanj boste izbrali neprofitno organizacijo, ki jo želite podpreti. Ko pričnete z LIVE videom, bo pod komentarji dodana nova vrstica z informacijami o donacijah. Tako boste lahko ves čas prenosa spremljali, koliko ljudi je darovalo in koliko denarja se je zbralo. S klikom na gumb "View" boste videli vsakega posameznika, ki je daroval, koliko je daroval in se mu boste lahko v živo tudi zahvalili.
V kolikor ste na strani gledalca, med LIVE videom darujete s klikom na gumb "Donate". Sledite enostavnim korakom skozi katere vas bo vodil Instagram in so prikazani na spodnjih slikah.
Hkrati vsak, ki daruje prek LIVE videa ali "Donation" nalepke na storyju, dobi dostop do nove nalepke, imenovane "I Donated". Profili, ki jim sledite in uporabijo katerokoli izmed obeh nalepk, bodo dodani v skupen story - "Donate!". Ta se vam bo pojavil na začetku, pred storyji vaših prijateljev, ki vam bo pomagal videti kako vaša skupnost podpira tiste potrebne pomoči.
*Opomba: Instagram si ne vzame nobenih procentov!!! 100% zbranega denarja gre direktno posamezni organizaciji.
"IGTV PREVIEW" NA STORYJU
Instagram je nadgradil možnost pri promociji IGTV videov. Po novem se bo ob deljenju predogleda vašega IGTV-ja na story, le ta prvih 15 sekund tudi predvajal! Do sedaj se je na storyju namreč pojavil samo statičen odsek iz videa. Za predstavitev funkcije kliknite na spodnjo sliko.
NOVA MOŽNOST BLOKIRANJA
Po novem lahko drugega uporabnika blokirate tudi iz liste ogledov na storyjih. Prej ste za to namreč morali obiskati profil uporabnika, z novo bližnjico pa to sedaj ni potrebno.
"BUSINESS RESOURCES"
Še ena posodobitev v povezavi s krizo COVID-19, ki pa je v celoti žal dostopna samo za tuji trg. Gre za zbirko funkcij na enem mestu, ki pomagajo podjetjem v času, ko se ti spopadajo s številnimi problemi. Do njih dostopate s klikom na napis "See COVID-19 business resources", ki ga najdete na vrhu vašega profila.
S klikom nanj v Sloveniji dostopamo do 6 bližnjic, za razliko od Amerike, kjer je posodobitev obsežnejša in kjer imajo na voljo še nekaj dodatnih povezav do funkcij, ki jih pri nas niti nimamo. Na primer možnost, da si podjetja ustvarijo lastne darilne bone ali ponudijo dostavo hrane in le te nato oglašujejo prek za to ustvarjenih novih nalepk "Support" in "Delivery" ali z novimi gumbi na profilih. Odličen način, da uporabniki hitro in enostavno pomagajo podjetjem, ki so jim pri srcu.
NOVE NALEPKE NA TUJEM TRGU V ČASU PANDEMIJE
1. "Support" in "Delivery" nalepka
Kot smo omenili že zgoraj, so nekatere države aprila v story meni dobile dve novi nalepki, ki naj bi podjetjem pomagali v trenutni situaciji:
"Support" nalepka je namenjena kupovanju darilnih kartic, ki jih lahko kupec kasneje porabi za nakup produktov ali storitev. S tem jim pomagajo preživeti v težkih časih in omogočiti, da se bodo po krizi lažje postavili na noge.
Druga nalepka – "Delivery", pa omogoča naročanje hrane kar prek Instagrama. Namenjena je vsem restavracijam in barom, ki zaradi vladnih ukrepov trenutno ne morejo obratovati na enak način, kot so prej. Uporabniki lahko z nalepko naročijo hrano iz svoje najljubše restavracije ter jim s tem zagotavljajo prihodek.
2. "Thank You Hour" nalepka
Nalepka, katere namen je izkazovanje hvaležnosti vsem, ki v teh časih pomagajo in se borijo za življenja drugih.
3. "Stay Home" in "I Stay Home For" nalepka
V času karantene so z novo nalepko "Stay Home", ki je bila tudi prva izmed vseh, želeli spodbuditi uporabnike, da pozovejo svoje sledilce naj ostanejo doma in s tem preprečijo širjenje virusa. Kasneje so dodali še nekoliko bolj personalizirano nalepko "I Stay Home For", pri kateri so uporabniki pripisali za koga točno ostajajo doma.
3. "Thank Health Heroes" nalepka
Nalepka lansirana na "World Health Day", namenjena izkazovanju hvaležnosti vsem tistim, ki delajo v zdravstvu.
GOVORI SE
NOVE PISAVE
Instagram pri izbrani skupini uporabnikov že testira nove pisave za pisanje besedil na storyjih.
NOVE MOŽNOSTI DM SPOROČIL
Prišli naj bi dve novi možnosti za upravljanje s sporočili v DM-u, in sicer:
"Forward" - možnost direktnega posredovanja posameznega sporočila.
"Reply" - odgovarjanje na točno določeno sporočilo.
STORYJI V VEČ VRSTICAH
Govori se o dodatnih vrsticah storyjev na "News feedu", kjer so ti trenutno prikazani en za drugim zgolj v eni vrstici.
"PIN COMMENTS"
Instagram razvija možnost, da bomo lahko izmed vseh komentarjev, ki so pod našo objavo, izbrali enega ali več in jih prilepili na začetek. S tem bodo ti uporabnikom, ki pogledajo vašo objavo, vidni najprej.
V SPOMIN
Profili preminulih uporabnikov na Instagramu bodo po novem dobili oznako "Remembering". Trenutno le ti niso nikakor označeni, da bi jih lahko ločili od ostalih. Hkrati vas bo ob prihodu na profil pričakalo tudi krajše obvestilo.
*Opomba: Gre za isto možnost, ki ste jo verjetno kdaj že zasledili na Facebooku.
"DONATE" GUMB NA PROFILU
Instagram namerava na profile uporabnikov dodati še en "CTA" gumb. Poleg darilne kartice in naročila hrane, o katerih smo že govorili zgoraj, prihaja še gumb "Donate". Posamezniki bodo lahko tako ob obisku profila s klikom nanj donirali izbrani organizaciji. Enako kot nam to trenutno omogoča sama nalepka "Donate", ki jo profili uporabljajo na storyjih. Ali bo posodobitev na voljo zgolj za tuj trg, ali jo bomo dobili tudi mi, bomo izvedeli kmalu.
ZAZNAMOVALO JE
"GUESS THE GIBBERISH"
Nov mesec, nov AR filter. Tokrat so storyje preplavili videi uporabnikov, ki so se zabavali pri ugibanju besed in stavkov iz "Gibberish" besedil - zaporedje črk, besed in stavkov, ki tvorijo smiselne besede le, če jih prebereš pravilno. Popularen AR filter je le še eden izmed mnogih, ki jih redno ustvarja Christopher Gu.
#quaratinepillowchallenge
Tudi aprila je Instagram sceno še posebej zaznamoval eden od izzivov. V času karantene in posledično večjega brezdelja, se je na Instagramu razširil trend novega karanteni primernega outfita. Začetnica trenda naj bi bila @myforteisfashion. Sledili so ji številni influencerji in uporabniki, ki so kot oblačilo uporabili vzglavnik in ga zavezali s pasom, da je nastal univerzalen "outfit". Temu so nato dodali modne dodatke po izbiri.
Pa vi, ste ga zasledili in naredili tudi sami?
Comments