Po valu govoric na konferenci F8, o kateri si več lahko preberete tukaj, uporabniki že poročajo o uresničevanju nekaterih napovedi (npr. "Create mode" za storyje in "Creator profile"), vendar so te zaenkrat v testiranju le na izbranih profilih. Mesec maj nam je prinesel spremembe predvsem na "Explore" strani s prenovljenim videzom in na IGTV-ju, kjer bo po novem omogočeno nalaganje in ogled videov ležečega formata. Govori se tudi o novih nalepkah za storyje. Morda bomo kmalu dobili "Join Chat sticker" in pa nadgradili "Music sticker" z možnostjo dodajanja besedila pesmi.
Tokrat smo v članek dodali tudi nekaj trikov, kako priti na "Explore" stran in svojo vsebino izpostaviti večjemu številu gledalcev oz. pridobiti nove sledilce.
NOVOSTI
PRENOVLJENA "EXPLORE" STRAN
Nov dizajn "Explore" strani smo bežno omenili že v updatu Marec, ta mesec pa se vračamo z novimi informacijami o posodobitvi. "Explore" nam ponuja raziskovanje dodatnih, trenutno najbolj popularnih vsebin, ko se naveličamo tistih, ki jih vsakodnevno gledamo od naših sledilcev. Po novem bo iskanje slik, videov, produktov in storyjev še lažje in bolj relevantno za naše osebne preference.
Kot smo lahko že sami zasledili, je prva sprememba nov vrstni red zavihkov. Na vrhu boste najprej našli bližnjici do popularnih IGTV videov in "Shoppable photos" objav. Zavihka IGTV in Shop bosta tako pri vseh uporabnikih na prvih dveh mestih, sledile pa bodo teme na podlagi vaših interesov, ki jih razvrsti algoritem, npr. Travel, Style, Food, Art ...
Shopu, bo dodan filter za bolj specifično iskanje produktov (npr. Beauty, Clothing, Home Decor ...). V Sloveniji bomo na to možnost morali še malo počakati, saj je trenutno na voljo le v ZDA.
Druga večja sprememba, je prikazovanje storyjev na "Explore" strani. Uporabniki bodo tako lahko najdeni tudi po svojih bolj zabavnih, osebnih in "Behind the scene" zgodbah in ne le tistih perfektnih vsebinah, ki jih objavljajo na feed. Ker storyji ne dobivajo všečkov, vam bo Instagram na "Explore" strani prikazoval podobne profile tistim, ki jih vsakodnevno všečkate in sledite. Posodobitev bo verjetno še povečala njihovo gledanost in priljubljenost med uporabniki.
Kako si zagotoviti mesto na "Explore" strani?
Če se tudi vi neuspešno spopadate z algoritmom, ki razvršča vsebine na "Explore" stran, potem preberite nekaj trikov, ki vam bodo v pomoč, da bodo vaši storyji vidni večim uporabnikom.
Prvo je potrebno razumeti kako algoritem izbira objave za "Explore" stran:
Vsakemu posamezniku se prikažejo drugačne vsebine. Največji vpliv imajo vaši všečki in komu sledite. Zelo pomembno je tudi kaj všečkajo in komu sledijo vaši sledilci. Splošno gledano pa na "Explore" stran dobivate podobne objave iz niš, ki jih največ spremljate.
Prednost bodo imeli storyji z naslednjimi lastnostmi:
1. Kvalitetne video vsebine pred slikovnimi,
2. vizualni storyji, ki ne vključujejo veliko besedila,
3. storyji, ki bodo podobni vsebini, ki jo ponavadi objavljate na svoj feed,
4. podobni storyji tistim s katerimi največkrat stopite v interakcijo,
5. storyji z vsebino, kot je "Share" oz. "Add post to my story" drugih uporabnikov, se na "Explore" strani ne bodo prikazale.
HORIZONTALNI FORMAT VIDEA NA IGTV
Leto dni nazaj je Instagram lansiral IGTV z drzno potezo - nalaganje zgolj vertikalnega formata daljših video vsebin. Horizontalni videi niso bili dovoljeni.
“What I’m most proud of is that Instagram took a stand and tried a brand new thing that is frankly hard to pull off. Full-screen vertical video that’s mobile only. That doesn’t exist anywhere else."
- besede soustanovitelja Kevina Systroma ob lansiranju IGTV-ja -
Zdaj je Instagram klonil pritiskom in uslišal želje uporabnikov. Od 23. maja dalje lahko na IGTV-ju nalagamo tudi videe v horizontalnem oz. ležečem formatu, ti pa bodo, ko obrnemo telefon, prikazani čez celoten ekran.
“Ultimately, our vision is to make IGTV a destination for great content no matter how it’s shot so creators can express themselves how they want ..."
- Instagram danes -
Po slabšem začetku želijo z odločitvijo pritegniti več uporabnikov in s tem napolniti knjižnico IGTV-ja ter ustvarjalcem vsebin olajšati kreiranje videov in razporejanje sredstev za produkcijo.
V zadnjem letu IGTV ni zabeležil nobenih vzhajajočih zvezd, novo nastalih šovov ali trendi momentov. Prav tako Instagram ni javno izdal nikakršne statistike uporabe same aplikacije. Po neuradnih podatkih naj bi bila prenesena 4.2 milijonkrat kar je le 0,5% vseh Instagram uporabnikov.
V preteklem letu smo bili v zvezi z IGTV-jem deležni številnih posodobitev, s katerimi so ga želeli približati uporabnikom, v upanju, da ga bodo le ti sprejeli. Tako za gledalce, kot tiste, ki nalagajo vsebine pa je najnovejša posodobitev zelo pozitivna sprememba. Pa vseeno, sedaj se mnogi sprašujejo ali je to prvi korak nazaj za Instagram? So po tako dobri nadvladi nad Snapchatom pri YouTubu ciljali previsoko? Instagram odgovarja:
We’ve learned and grown a lot in this first year. In meeting with creators and viewers, we’ve heard about what they like – and what needs to be improved. In fact, that feedback has driven many of IGTV’s biggest changes so far.
-Instagram press -
Če pogledamo, gre za veliko spremembo, ki jo primerjajo s posodobitvijo v letu 2015, ko smo dobili možnost objavljanja fotografij v vseh formatih, ne le kvadratu. Verjamejo, da se bo isto zgodilo z IGTV-jem.
PRSTNI ODTIS ZA VPIS
Posodobitev omogoča, da se lahko na Instagram vpišete s svojim prstnim odtisom. Novost bo priročna za vse tiste, ki se vam velikokrat zgodi, da pozabite svoje uporabniško geslo, saj ga zdaj ne boste potrebovali vedno znova vpisovati.
Pri tistih profilih, kjer si boste možnost omogočili, se vam bo pri gumbu LOG IN, pojavila ikona prstnega odtisa kot prikazuje spodnja slika:
PROMOCIJSKA VRSTICA
Instagram se v zadnjem času trudi postaviti uporabnikovo nakupovalno izkušnjo na prvo mesto in znamkam omogočiti hiter in enostaven dostop do svojih potencialnih kupcev. V mesecu maju so tako dodali novo promocijsko vrstico "More from ... " s povezavo do produktov posamezne trgovine, ki se avtomatsko pojavi pod sliko, v kolikor na to kliknemo iz "Explore" strani.
NOV IZGLED IGTV
Prenovljena verzija je horizontalni iskalnik zamenjala za vertikalnega. Kaj to pomeni v praksi? S klikom na IGTV, se nam pokaže predlagani video, ki se predvaja v zgornji polovici ekrana. Spodaj lahko vidimo druge vsebine, po katerih se lahko sedaj pomikamo vertikalno v neskončnost. Horizontalno možnost iskanja, bomo videli samo še v primeru, da med gledanjem vsebine, kliknemo na gumb "Browse". Hkrati se je Instagram znebil navigacij, s katerimi smo prej lahko brskali po IGTV-ju, kot so "For You", "Following", "Popular" in “Continue Watching”. Namesto teh, bodo uporabniki dobili le predlagane videe, ki jih bo izbral algoritem sam. Instagram po novem stavi na izkušnjo "Just show me something fun".
Spremembo izgleda zasledimo tudi na posameznih profilih uporabnikov IGTV-ja.
GOVORI SE
"MUSIC STICKER" z BESEDILOM PESMI
V lanskem letu je Instagram lansiral nalepko "Music", ki je uporabnikom omogočila dodajanje glasbe kot ozadje storyjev pri tem pa je ime izvajalec/ka in naslov pesmi vidno na ekranu. Kljub temu, da je v Sloveniji še vedno nismo dobili, se zanjo že pripravlja nova posodobitev. Nalepki se bo sedaj lahko dodalo še besedilo pesmi z možnostjo urejanja pisave.
Funkcija je trenutno še v testiranju, spodaj pa si lahko ogledate kako bi izgledala v praksi:
"JOIN CHAT" NALEPKA
Instagramu se morda obeta nova posodobitev, "Join chat" nalepka, s katero se bodo sledilci lahko pridružili pogovoru, ki se bo navezovala na določen story.
Nalepki bo možno dodati temo pogovora, uporabniki pa bodo nato s klikom nanjo zaprosili za pridružitev. Pri ustvarjanju nalepke nas bo čakalo opozorilo "People who view your story can request to join this group chat". S tem bomo torej sami lahko nadzirali, kdo bo sodeloval v pogovoru.
DM se je do sedaj izkazal kot močen dejavnik za engagement, prav tako pa izjemno priljubljen način za povezovanje med uporabniki, zato je razumljivo, da se tukaj trudijo še izboljšati. Posodobitve za enkrat še niso javno komentirali oz. povedali kdaj jo lahko pričakujemo.
NALEPKE TUDI V DM-u
Nalepke so postale popularen dodatek, ki pa smo ga do sedaj lahko uporabljali zgolj na storyjih. Nova posodobitev bi jih prinesla tudi v zasebna sporočila (DM), in sicer v spodnji desni kot pogovora, poleg ikone za dodajanje slike. S klikom nanjo se vam bi odprlo okno, kjer jih najdete na levi strani, desna stran pa bi bila brezervirana za zbirko GIF-ov.
ZAZNAMOVALO MAJ
@SHOP
Instagram je ustvaril nov profil za nakupovanje, ki bo predstavljal in promoviral znamke iz najboljših "Shopping" kategorij kot so "Fashion", "Beauty" in "Lifestyle".
Vsebino profila bo kreirala celotna Instagram skupnost, se pravi mi uporabniki kot ustvarjalci trendov. Naključno izbrane znamke bodo s tem pridobile ogromno za svojo prepoznavnost, saj ima profil sedaj že več kot 95k sledilcev. Instagram opozarja, da za objavo ni možno plačati! Vsaka objava bo imela dodan tudi "Shopping tag" za enostavno nakupovanje. S profilom želijo podpirati manjše znamke in jih predstaviti širši publiki.
Comments